دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱

مسمومیت ۲۰ نفر با الکل در خوزستان

يکشنبه ۲۴ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب: 866331
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مسمومیت ۲۰ نفر در استان خوزستان در پی مصرف مشروبات الکلی در روزهای اخیر خبر داد.
مسمومیت ۲۰ نفر با الکل در خوزستان
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، دکتر پیمان معزی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: از هفته گذشته تاکنون حدود ۲۰ نفر در پی مسمومیت با الکل به ویژه با متانول که الکل بسیار خطرناک و کشنده‌ای است به بیمارستان‌های خوزستان مراجعه کرده‌اند که این تعداد، آمار بالایی است.

وی با بیان اینکه بیشتر این افراد جوان هستند، افزود: در پی این موارد دو نفر جان باختند و دیگر افراد دچار عوارضی مانند نارسایی کلیه، تاری دید و نابینایی شده‌اند. از مجموع این بیماران، تعدادی در حال درمان هستند و بخشی نیز ترخیص شده‌اند.

معزی گفت: معمولا این الکل‌ها دست‌ساز و تقلبی هستند و عوارض بسیار خطرناکی مانند ایست قلبی تنفسی، نابینایی و نارسایی کلیه بر جای می‌گذارند، بنابراین توصیه می‌شود به هیچ وجه مشروبات الکلی به ویژه مشروبات الکلی تقلبی مصرف نشود.
 
https://jahannews.com/vdcexp8vzjh8pxi.b9bj.html
jahannews.com/vdcexp8vzjh8pxi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سقط بشن