دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

لاوروف: اوکراین اراده‌ای برای صلح ندارد

پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 864174
وزیر امور خارجه روسیه گفت: رژیم ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در چارچوب لفاظی‌های جنگی عمل می‌کند و فاقد هرگونه اراده‌ای برای صلح است.
لاوروف: اوکراین اراده‌ای برای صلح ندارد
به گزارش جهان نيوز، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری تاس روسیه اظهار داشت: نمایندگان زلنسکی نیز در چارچوب اصطلاحات جنگی می‌اندیشند و به لفاظی‌های تهاجمی متوسل می‌شوند. هر گونه توقف جنگ از طرف آنها منتفی است.

دیپلمات ارشد روسیه در جمع بندی اتفاقات سال ۲۰۲۳ اظهار داشت: ممنوعیتی که زلنسکی در ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برای مذاکره با رهبری روسیه وضع کرد، همچنان به قوت خود باقی است. نتیجه گیری (از این موضع اوکراین) با خود شما است.

تاس نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بارها تاکید کرده که طرف روسی هرگز مخالفتی با هر گونه مذاکرات صلح با اوکراین ندارد. رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد که اوکراین در بهار ۲۰۲۲ «آشکارا خروج از روند مذاکرات را اعلام کرد».

پیش از این، لاوروف گفته بود که هر چه قدر که کی یف مذاکرات را بیشتر به عقب بیندازد، دستیابی به توافق دشوارتر خواهد بود.

به گفته وزیر خارجه روسیه، اولین گام در مذاکرات بین روسیه و اوکراین، لغو ممنوعیت زلنسکی برای مذاکره با مسکو است.

رسانه های اوکراینی روز گذشته به نقل از الکسی دانیلوف دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین (NSDC) نوشتند: مذاکره با روسیه درباره صلح غیرممکن است زیرا تنها شرطی که مسکو برای برقراری صلح ارائه می‌دهد، تسلیم شدن اوکراین است.

این مقام اوکراینی مدعی شد پوتین برای هیچ مذاکره‌ای آماده نیست و مسکو با هدف تضعیف کمک‌های غرب به اوکراین، ادعا می‌کند که آماده مذاکره درباره برقراری صلح است.
https://jahannews.com/vdchqkn6k23n-zd.tft2.html
jahannews.com/vdchqkn6k23n-zd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *