دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱

۷۵ درصد تجارت ایران با ۵ کشور است

پنجشنبه ۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب: 864147
سمنان- رییس گمرک کشور گفت: در سطح کشور بالغ بر ۷۵ درصد گردش تجاری ما با پنج کشور است که این محدودیت باید تقویت و توسعه یابد
۷۵ درصد تجارت ایران با ۵ کشور است
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر،  محمد رضوانی فر بعد از ظهر چهارشنبه در در همایش رشد تولید و توسعه تجارت خارجی در استان سمنان به میزبانی استانداری بیان کرد: در سطح کشور بالغ بر ۷۵ درصد گردش تجاری ما با پنج کشور است که این محدودیت باید تقویت و توسعه یابد.
وی همچنین افزود: چین، عراق، ترکیه، هند و امارات بزرگترین مقاصد صادراتی ما در کشور هستند و کشور چین بزرگترین شریک تجاری ما در حوزه صادرات بدون نفت است.

رئیس گمرک کشور با بیان اینکه استان سمنان توانسته متوسط ترکیب صادراتی ۱۹ تا ۲۰ کشور را به خود اختصاص دهد، این مهم نشان از این دارد که فعالان اقتصادی استان تنوع شرکای تجاری دارند، افزود: استان سمنان ظرفیت‌های خوبی برای توسعه صادرات دارد.

رضوانی فر همچنین بیان کرد: در ۹ ماهه سال جاری رشد صادرات بر اساس ارزش در استان سمنان نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۷ درصد داشته است.

وی با اشاره به ضرورت تقویت زیرساخت‌های گمرک در استان سمنان بیان کرد: هشت انبار عمومی و خدمات گمرکی در استان وجود دارد که با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان این مهم باید تقویت شود.
https://jahannews.com/vdchkkn6q23n-zd.tft2.html
jahannews.com/vdchkkn6q23n-zd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
......