شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱

هر چیزی که باید درباره شیشه اتومبیل (به‌خصوص شیشه جلو) بدانید

سه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۹
کد مطلب: 863995
هر اطلاعاتی که از شیشه اتومبیل دارید را کنار بگذارید و در این مقاله همراه ما باشید تا به‌طور کامل این قسمت از خودرو را به شما معرفی کنیم. شیشه یکی از اجزای مهم ماشین است که در مقاله امروز ما مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
هر چیزی که باید درباره شیشه اتومبیل (به‌خصوص شیشه جلو) بدانید
یکی از بخش‌های مهم خودرو ما به‌ دلیل تاثیرگذاری در تجربه رانندگی شیشه اتومبیل است. امروز و در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات مفیدی درباره این قسمت از خودرو را به شما ارائه دهیم.

اطلاعاتی از این‌ دست که چنین شیشه‌هایی چگونه ساخته می‌شوند و برای تعمیر و تعویض آن‌ها باید به کجا مراجعه کرد. بی‌شک دانستن چنین اطلاعاتی نیاز همه رانندگان خواهد بود. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای کسب این اطلاعات تا انتهای مقاله همراه ما بمانید.

انواع شیشه اتومبیل را بشناسید

شیشه خودرو همان‌طور که می‌دانید یکی از بخش‌های مهم و اساسی در خودرو بوده چون در تجربه ما از رانندگی به‌شدت تاثیرگذار است. شیشه‌های خودرو به‌طور کلی شامل شیشه جلو، عقبی، درها و لچکی یا مثلثی است. البته سانروف ماشین نیز یکی از بخش‌های مهم در برخی خودروهای خاص است.

برخی از برند‌های خودروسازی نیز دارای شیشه‌هایی با قابلیت‌های خاص و تکنولوژی‌های جدید هستند که باعث شده به همین دلیل سر زبان‌ها بیفتند. در ادامه چند نمونه از این شیشه‌ها را برای شما خواهیم گفت تا بیشتر با آن‌ها آشنا شوید:
  • شیشه جلو بنز: این شیشه دارای لایه‌های متعدد است و به مقاومت بالای خود شهرت دارد. ایمنی بالای آن باعث شده که در دنیا طرفداران زیادی داشته باشد.

    شیشه جلو بی ام و: این برند نیز یکی از تولیدکنندگان مطرح جهان است و برای تولیدات خود از تکنولوژی‌هایی مثل آنتی‌رفلکس کمک می‌گیرد.

    شیشه جلو کیا: شیشه‌های این کمپانی در برابر ضربه و خراش از خود مقاومت بسیار زیادی نشان می‌دهند.

    شیشه جلو هیوندای: شیشه های هیوندای نیز یکی از برند‌هایی است که علاوه بر مقاومتی که دارد،  دارای شفافیت خوبی نیز هست .
شیشه خودرو باید علاوه‌بر زیبایی و دادن استایل خاص به مدل، کاربرد خوبی داشته باشد و بتواند برای ما در رانندگی یک تجربه استاندارد و لذت‌بخش ارائه دهد.

جنس شیشه جلو از چیست؟

این قسمت از شیشه اتومبیل از اکسید‌های معمولی ساخته خواهد شد. از جمله آن‌ها می‌توان به سیلیس، اکسید سدیم و اکسید کلسیم اشاره کرد. مواد خام آن نیز به‌ترتیب از ماسه، خاکستر و سنگ آهک به‌دست خواهند آمد. در آخر نیز برای اضافه‌شدن خواص الاستیک یک لایه پلی‌وینیل به آن اضافه خواهد شد.

این شیشه ها  لمینت هستند که در اثر ضربه  خرد نمی‌شود و در جای خود باقی می‌ماند. خلاف شیشه عقب ماشین در شیشه جلویی از یک لایه پلیمر خاص استفاده می‌شود که باعث می‌شود درصورت شکستن شیشه بر سر جای خود باقی بماند و به‌صورت سرنشینان پرتاب نشود. خاصیت خمشی این شیشه نیز به‌دلیل وجود همان پلیمر است.

ایمنی شیشه جلو به چه عواملی بستگی دارد؟

شیشه جلویی در شرایط آب‌وهوایی سخت باید موثر باشد. گرد‌وغبار، باد و آب مهم‌ترین چیز‌هایی هستند که شیشه باید بتواند در برابر آن‌ها مقاومت خوبی نشان دهد و تجربه رانندگی را نیز مختل نکند. شیشه باید جذب دمایی خوبی هم داشته باشد. در فصول گرم این شیشه‌ها هستند که می‌توانند دمای زیادی را جذب خود کنند تا هوا داخل خودرو مطبوع و خنک باقی بماند.

آن‌ها حتی می‌توانند در برابر اشعه فرابنفش نیز از خود مقاومت نشان دهند. شیشه‌های حرفه‌ای بیش از 90درصد اشعه فرابنفش را جذب خود خواهند کرد.
 

از نصب و تعمیر شیشه اتومبیل چه می‌دانیم؟

نصب و تعمیر شیشه اتومبیل نیز یکی از مواردی است که رانندگان زیادی با آن درگیر هستند. این فرایند باید حتما توسط کارگاه‌های حرفه‌ای و متخصص انجام شود. شیشه در استحکام خودرو نقش بسزایی ایفا می‌کند و به‌همین دلیل نمی‌توانیم برای تعویض و نصب آن به هرجایی اعتماد کنیم.

البته در برخی از خودروها بحث سانروف نیز وجود دارد. سانروف اتومبیل نیز بخشی است که شیشه‌های آن برای ما اهمیت زیادی خواهد داشت. پس اگر جایی صحبت از خدمات تعویض و تعمیر شیشه شد منظور بخش سانروف هم برای خودرو‌هایی که آن را در اختیار دارند هست.

شیشه‌های دودی چگونه ساخته می‌شوند؟

برخی از افراد برای زیبا‌ترکردن خودرو خود دست به تغییر رنگ شیشه می‌زنند و آن را به شیشه دودی تبدیل خواهند کرد. البته در فرایند دودی‌کردن شیشه خود برند چندان اهمیت ندارد. برای نمونه شیشه جلو رنو اگر دودی شود با شیشه جلو پژو دودی به‌لحاظ رنگ تفاوتی نخواهد داشت.

در این فرایند از شفافیت شیشه از بیرون کاسته می‌شود به‌شکلی که راننده از داخل هنوز به بیرون دید خوبی داشته باشد. فیلم‌های دودی و برخی مواد دیگر از چیز‌هایی هستند که برای دود‌ی‌کردن شیشه به‌کار می‌روند. انجام این‌کار چند مزیت خواهد داشت. اول این‌که باعث می‌شود نور مستقیم خورشید به داخل ماشین وارد نشود و دوم این‌که فضای خصوصی افراد در داخل ماشین حفظ شود.

تعویض شیشه اتومبیل در مجتبی گلس

اگر قصد دارید شیشه اتومبیل خود را تعویض کنید مراکز زیادی در اختیار شما هستند اما قطعاً یکی از بهترین مراکز برای انجام این‌کار مجتبی گلس خواهد بود. تعمیر و تعویض سانروف خودرو، تعمیر قفل و بالابر توسط تیم مجرب مجتبی گلس با بهترین کیفیت انجام خواهد شد. شما می‌توانید از خدمات سریع این مرکز بهره‌مند شوید و در کمتر از 24 ساعت مشکل خود را حل کنید.

حتی اگر خودرو شما خارجی است و احتمال می‌دهید که شیشه آن سخت پیدا شود، مجتبی گلس می‌تواند در کمترین زمان ممکن این چالش را برای شما برطرف کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت شیشه ماشین کافی‌است سری به وبسایت این مجموعه بزنید یا با شماره ۰۹۱۲۴۰۸۲۹۳۹ تماس بگیرید.
 

جمع‌بندی

مجموعه شیشه اتومبیل شامل شیشه جلویی، عقبی، مثلثی و در برخی از مدل‌ها سانروف ماشین خواهد شد. شیشه خودرو خصوصا شیشه جلو یکی از قسمت مهم در خودرو ماست چون در دید هنگام رانندگی تاثیر زیادی می‌گذارد.
به همین جهت باید باید در ساخت آن از بهترین متریال استفاده کرد و همچنین اگر به تعویض و تعمیر نیاز بود آن را به بهترین مراکز موجود سپرد. مجتبی گلس یکی از بهترین مراکزی است که می‌توانید با این هدف به آن مراجعه کنید. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. امیدواریم از این مطالب بیشترین استفاده را کرده باشید.
https://jahannews.com/vdchwxn6m23n-wd.tft2.html
jahannews.com/vdchwxn6m23n-wd.tft2.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *