دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
۲

اعمال قانون ۴۰۰ هزار موتورسوار بدون کلاه ایمنی

شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب: 863595
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ، از اعمال قانون ۴۰۰ هزار راکب موتورسیکلت بدون کلاه ایمنی خبر داد.
اعمال قانون ۴۰۰ هزار موتورسوار بدون کلاه ایمنی
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، سرهنگ احسان مؤمنی گفت: ۵۰ درصد از علل وقوع تصادفات در شهر تهران به دلیل عدم توجه به جلو روی می‌دهد. آنالیز صورت گرفته نشان داد که بیشتر استفاده از تلفن همراه باعث این دست از حوادث رانندگی می‌شود چرا که برخی از رانندگان در حین رانندگی سر در گوشی خود دارند و هیچ گونه توجهی به جلو و رانندگی خود ندارند.

وی افزود: لذا طرح ایمنی و سلامت به برخورد با تخلفات صحبت رانندگان با تلفن همراه، عدم استفاده از کمربند ایمنی و برای راکبین موتورسیکلت عدم استفاده از کلاه ایمنی در حین رانندگی باز می‌گردد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: در طول این ۸ ماه حدود ۵۰۰ هزار راننده‌ای که با تلفن همراه صحبت داشته‌اند توسط همکاران بنده اعمال قانون شده‌اند.

سرهنگ مؤمنی افزود: در این مدت همچنین حدود ۴۰۰ هزار راکب موتورسیکلت که از کلاه ایمنی استفاده نکرده‌اند اعمال قانون شده‌اند.

وی گفت: ۹۰ درصد علل تصادفات منجر به فوت موتورسواران که در صحنه تصادف فوت کرده اند اصلاً از کلاه ایمنی استفاده نکرده اند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: اگر بتوانیم طرح ایمنی و سلامت را به خوبی اجرا کنیم و اعمال قانون‌ها و آموزش‌ها به خوبی و بجا صورت پذیرد مسلماً آمار منجر به جرح و فوت ما کاهش پیدا می‌کند.
https://jahannews.com/vdcdns0jkyt09k6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdns0jkyt09k6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Denmark
هزاران آفرین به پلیس راهور
Denmark
نجات جان یک نفربه مثابه نجات جان کل نفوس است