دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۳

روزنامه شرق مجرم شناخته شد

دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب: 862860
هیأت منصفه دادگاه‌های‌سیاسی و مطبوعاتی مدیر مسؤول روزنامه شرق را به اتفاق آرا مجرم شناخت و مستحق تخفیف ندانست.
روزنامه شرق مجرم شناخته شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، اکبر نصراللهی‌سخنگوی هیئت منصفه گفت: اتهام های مهدی رحمانیان نشر مطالب خلاف واقع موضوع شکایت  دادستان تهران  در مورد تیتر نادرست مخالفت  ۸۴ درصدی با الزام زنان به رعایت حجاب در تاریخ سوم آبان ۱۴۰۲ است.

به گفته نصراللهی، مدیرمسئول روزنامه شرق در دفاعیات خود، اشتباه در تیتر را قبول و اعلام کرده که اشتباه‌تر این بود که رسانه‌ها‌ی خارجی نوشتند ۸۴ درصد از پاسخگویان با حجاب مخالف هستند در صورتیکه ۸۴ درصد از مخاطبان شرق در نظرخواهی این روزنامه با اظهارات خانم زهره سادات لاجوردی  نماینده تهران  در مجلس شورای اسلامی در مورد تاثیر قانون احتمالی عفاف و حجاب بر وضعیت  حجاب زنان مخالف هستند نه با الزام زنان به رعایت حجاب.

سخنگوی هیئت منصفه گفت:  هیات منصفه بعد از استماع دفاعیات متهم ایشان را  به اتفاق آرا مجرم  دانستند و برخی از اعضا در دلایل مخالفت گفتند بر اساس توضیحات متهم فقط ۵ درصد از ۱۲ هزار نفر پاسخ‌ دهنده به نظرخواهی شرق با الزام حجاب مخالف بودند نه ۸۴ درصد. برخی دیگر از اعضای  هیات منصفه گفتند با جستجوی  کلید واژه های حجاب و شرق در گوگل انتشار غلط این نظرخواهی، بیشترین  فراوانی را دارد و همچنان  از آن بهره‌برداری سیاسی می‌شود. 

نصراللهی در پایان گفت: رای دادگاه رسیدگی به شکایت هیات نظارت  بر مطبوعات  در مورد پرونده اتهام‌های مدیر مسئول  روزنامه  شرق که به ریاست قاضی کریمی در شعبه نهم دادگاه کیفری یک  برگزار شد ، متعاقبا صادر خواهد شد.
https://jahannews.com/vdch-in6v23n-6d.tft2.html
jahannews.com/vdch-in6v23n-6d.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چه فایده که خبر اول همیشه اثرش را می گذارد و صد ها جواب شنیده نخواهد شد . .
Iran, Islamic Republic of
با عذر خواهی مساله اینها حل نمی شه
Iran, Islamic Republic of
شکی ندارم روزنامه شرق دنباله رو غرب و منافع آمریکا است ،