دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

کرملین: واشنگتن از اوکراین قطع امید کرده است

پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب: 862458
دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه با بیان اینکه آمریکا متوجه شده که اوکراین آن را فریب داده و در میدان نبرد علیه روسیه به پیروزی نرسیده، تاکید کرد: واشنگتن از اوکراین قطع امید کرده است.
کرملین: واشنگتن از اوکراین قطع امید کرده است
به گزارش جهان نيوز، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه با بیان اینکه آمریکا متوجه شده که اوکراین آن را فریب داده و در میدان نبرد علیه روسیه به پیروزی نرسیده، تاکید کرد: واشنگتن از اوکراین قطع امید کرده است.

بر اساس گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، پسکوف با اشاره به اینکه رژیم کی‌یف به آمریکایی‌ها وعده داد اگر ۱۰۰ میلیارد دلار به ما بدهید، در میدان نبرد پیروز خواهیم شد، خاطرنشان کرد: حالا آمریکایی‌ها متوجه می‌شوند که فریب خورده‌اند زیرا اوکراین نه‌تنها به هیچ پیروزی در میدان نبرد دست پیدا نکرد بلکه نیروهای اوکراینی به سرعت در حال از دست دادن مواضع خود هستند.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، افزود: اگرچه واشنگتن و کشوهای اروپایی همچنان شعار حمایت از اوکراین را سر می‌دهند اما در حقیقت از سرنوشت پولی که خرج اوکراین کردند، تعجب کرده و حیرانند که این پول را دقیقاً صرف چه چیزی می‌کنند؟

پسکوف در ادامه با تاکید بر اینکه توان نظامی و قدرت اقتصادی روسیه غیرقابل قیاس با اوکراین است، یادآور شد: همه چیز مثل روز روشن است و اوکراین به خوبی از آمار تلفات خود در میدان نبرد و کمبود تسلیحات نظامی‌اش آگاه است.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه همچنین با اشاره به اینکه آمریکا هم از اطلاعات نظامی خوبی برخوردار است، گفت: بنابراین واشنگتن دقیقا می‌داند که در میدان نبرد میان روسیه و اوکراین چه می‌گذرد و نیروهای اوکراینی تا چه حد متحمل تلفات نیروی انسانی و تجهیزات نظامی می‌شوند و تا چه اندازه از دستیابی به هرگونه پیشرفتی عاجز هستند.

به نوشته اسپوتنیک، نیروهای مسلح روسیه به انجام عملیات نظامی خود با هدف خلع سلاح اوکراین و به منظور دفع تهدیداتی که ممکن است در آینده از سوی این کشور امنیت روسیه را تهدید کند، ادامه می‌دهند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز ضمن تائید این موضوع که مسکو قصد اشغال اراضی اوکراین را ندارد، خاطرنشان کرد: هدف مسکو، حفاظت از ساکنان روس‌تبار اوکراین است که از ۸ سال پیش در معرض آزار، اذیت و نسل‌کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته‌اند.
https://jahannews.com/vdcamunaa49niy1.k5k4.html
jahannews.com/vdcamunaa49niy1.k5k4.html
برچسب ها: روسیه اوکراین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *