شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۲

ایران جزو ۶ کشور نخست برتر در حوزه فضایی است

جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب: 861683
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در قالب سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان البرز و به عنوان نماینده معین به شهرستان چهارباغ سفر کرده است، با اشاره به دستاورد‌های ایران در حوزه فضایی گفت: ایران در این حوزه در مسیر توسعه یافتگی قرار گرفته است.
ایران جزو ۶ کشور نخست برتر در حوزه فضایی است
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو،  عیسی زارع‌پور صبح روز جمعه پس از ادای احترام به شهیدان شهرستان چهارباغ استان البرز و حضور در منزل شهید مدافع حرم اصغر الیاسی اظهار داشت: امروز کشور به واسطه دانش و فناوری‌های جدید به کارگاه توسعه و پیشرفت تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: امروز جمهوری اسلامی به خاطر هجمه‌های متعدد و جنگ ترکیبی بیش از هر زمان دیگری به فرهنگ ایثار و شهادت نیاز دارد.

زارع‌پور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران درحال توسعه یافتگی است، اما دشمن اجازه نمی‌دهد که حقایق پیشرفت برای مردم تبیین و تشریح شود.

سرعت اینترنت ایران در حال رسیدن به گیگابایت بر ثانیه است
زارع‌پور همچنین در آیین افتتاح کابل نوری منازل و کسب و کار‌های شهرستان چهارباغ از توابع استان البرز، با بیان این مطلب افزود: زمانی در دهه ۸۰ با سرعت‌های کیلوبایت بر ثانیه از اینترنت استفاده می‌کردیم و بالاترین مقدار آن ۵۱۲ کیلوبایت بر ثانیه بود.

وی با بیان اینکه امروز سرعت دانلود در طرح فیبر نوری چهارباغ مقدار ۹۳۳ مگابایت بر ثانیه را ثبت کرده است، گفت: سرعت اینترنت در کابل نوری ۸۰ برابر سرعت قبلی است و یک انقلاب در مسیر ارتباطات و اطلاعات کشور محسوب می‌شود.

زارع پور تاکید کرد: یکی از پروژه‌های مهم دولت همین کابل نوری و اینترنت پر سرعت است که باید تا پایان دولت سیزدهم، استفاده همه شهر‌ها از این امکان فراهم شود.

به گفته این مسوول، امروز در جهان روی سرعت میلیون‌ها برابر فعلی آزمایش می‌شود و عمر سیم‌های مسی به پایان رسیده است، چراکه سرعت اینترنت بر بستر سیم مسی حداکثر ۱۶ مگابایت بر ثانیه است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه کابل نوری دارای سرعت نامحدودی است، ادامه داد: با توسعه کابل نوری تا نیم قرن آینده از طرف شرکت مخابرات در هیچ شهری برای احداث اینترنت حفاری صورت نخواهد گرفت.

زارع پور خاطرنشان کرد: ما در کنار شرکت مخابرات ۹ شرکت دیگر را مجوز دادیم و هم اکنون تعداد اپراتور‌های کشور به ۱۰ اپراتور رسیده است تا توسعه این اقدامات برای مردم تسریع شود.

وی یادآور شد: امروز همه مسائل اجتماعی و اقتصادی به سرعت اینترنت گره خورده و باید تا سه تا چهار ماه آینده همه مردم طعم شیرین استفاده از این فناوری را بچشند.

گفتنی است، افتتاح طرح فیبر نوری تا منازل و کسب و کار‌ها (FTTH)، افتتاح و تست سرعت اتصال اینترنت پرسرعت در منزل شهید اکبری و یک واحد گلخانه، شرکت در نشست دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم با حضور نخبگان و همچنین شورای اداری شهرستان، افتتاح یک شرکت تولید گیربکس، بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام از برنامه مهم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
https://jahannews.com/vdcjoveotuqemmz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjoveotuqemmz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آمریکا، روسیه، چین، هند و ژاپن که قطعا از ما جلوتر هستند ..فکر کنم کل کشورهای اروپایی رو هم یک کشور حساب کردید ..اون هم در زمانی که امارات متحده در برخی از جنبه ها از ما جلوتر است
Iran, Islamic Republic of
در دیگر حوزه ها از جمله معیشت و شادی چندم می باشد ؟