يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

عراق وارد عرصه ساخت پهپاد می‌شود

يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب: 861036
رئیس سازمان صنایع جنگی عراق از ورود این کشور به عرصه تولید پهپادهای شناسایی از سال آینده میلادی خبر داد.
عراق وارد عرصه ساخت پهپاد می‌شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «مصطفی عاتی» رئیس سازمان صنایع جنگی عراق امروز (۱۲ آذر) در گفت‌و‌گو با خبرنگاران از قصد این کشور برای ساخت پهپاد و دیگر سلاح‌های سنگین و سبک خبر داد.

به نوشته وبگاه خبری الفرات نیوز، «مصطفی عاتی» گفت که سازمان تحت امر او قصد دارد به طور جدی کار بومی‌سازی صنایع نظامی را آغاز کند و در این راستا سال آینده قرار است دو کارخانه ساخت مهمات با مشارکت بخش خصوصی افتتاح شود.

به گفته این مقام عراقی، به دلیل تقاضای زیاد بخش‌های مختلف نیروهای نظامی و امنیتی، ساخت پهپادهای شناسایی، ساخت انواع خمپاره و نارنجک، خودروهای زرهی، ابزارهای الکترونیکی، ارتباطات، دوربین‌های حرارتی و احیای توپخانه سنگین در دستور کار سازمان صنایع جنگی عراق در سال آینده است.

مصطفی عاتی در خصوص نوع پهپادهای مدنظر او گفت: «این پهپادها صرفا کاربرای نظامی ندارند، بلکه قرار است در حوزه نظارت بر خطوط برق، تأسیسات نفتی و همچنین برای سم‌پاشی مزراع کشاورزی و نظارت بر مرزها از آن‌ها استفاده شود».

رئیس سازمان صنایع جنگی عراق افزود: «تلاش داریم فناوری لازم را از شرکت‌های متخصص در این حوزه به داخل در راستای بومی‌سازی آن انتقال دهیم که البته امکان تحقیق و توسعه نیز وجود دارد».

به گفته مصطفی عاتی، بسیاری از کشورهای همسایه عراق سعی در بومی‌سازی صنابع دفاعی دارند که امنیت، قدرت و حاکمیت آن‌ها را تقویت می‌کند.

عراق در ۱۳ اسفند سال گذشته اقدام به برپای نمایشگاه صنایع امنیتی-نظامی در بغداد کرد که بیش از ۵۰ کشور از جمله ایران در آن حضور یافتند. نمایشگاهی که در حاشیه آن دولت عراق توافقنامه‌های متعددی با شرکت‌های مختلف در راستای انتقال فناوری و بومی‌سازی صنایع دفاعی خود امضا کرد.
https://jahannews.com/vdcbf8bw0rhb0gp.uiur.html
jahannews.com/vdcbf8bw0rhb0gp.uiur.html
برچسب ها: پهپاد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *