شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

ادعای کره شمالی درباره عکس‌برداری از کاخ سفید و پنتاگون

سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 860338
دولت کره شمالی بامداد سه‌شنبه گفت ماهواره شناسایی ارتش این کشور عکس‌هایی از کاخ سفید، پنتاگون و ناوهای هواپیمابر اتمی آمریکا گرفته است.
عکس‌برداری کره‌شمالی از کاخ سفید و پنتاگون
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، دولت کره شمالی بامداد سه‌شنبه گفت ماهواره شناسایی ارتش این کشور عکس‌هایی از کاخ سفید، پنتاگون و ناوهای هواپیمابر اتمی آمریکا گرفته است.

طبق بیانیه پیونگ‌یانگ، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی هنگام دریافت گزارش عملیاتی ماهواره نظامی جاسوسی، این عکس‌ها را مشاهده کرد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، کره شمالی می‌گوید چهار ناو هواپیمابر اتمی نیروی دریایی آمریکا و یک ناو هواپیمابر انگلیسی را در این عکس‌ها رصد کرده است.

پیش از این، نمایندگان ویژه دولت‌های واشنگتن، سئول و توکیو در امور کره شمالی طی بیانیه‌ای مشترک، اقدام پیونگ‌یانگ در پرتاب ماهواره نظامی به فضا را محکوم کردند.

وزارت خارجه کره جنوبی با اعلام این خبر، گفت که این سه مقام در تماسی تلفنی، پرتاب ماهواره توسط کره شمالی را تهدیدی برای صلح و ثبات در منطقه شرق آسیا دانستند.

بر این اساس، سه کشور مذکور همچنین مدعی شدند که این اقدام پیونگ‌یانگ، نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است که کره شمالی را از هرگونه شلیک موشک بالستیک منع می‌کند.

شامگاه سه‌شنبه هفته قبل بود که ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت که کره شمالی پرتاب برنامه‌ریزی شده خود را یک روز زودتر از زمان اعلام شده انجام داد.
https://jahannews.com/vdcfmxdccw6dvma.igiw.html
jahannews.com/vdcfmxdccw6dvma.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *