کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

احداث بوستان ۴۵ هکتاری "چهارباغ" در تهران

6 آذر 1402 ساعت 13:18

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از پیشرفت بیش از ۳۰ درصدی فاز اول بوستان چهارباغ خبر داد و گفت: بوستان ۴۵هکتاری چهارباغ (باغ بهشت، باغ آفرینش، باغ دانش و باغ ایمان) در دو فاز عملیاتی خواهد شد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، حسین نظری از پیشرفت بیش از 30 درصدی فاز اول بوستان چهارباغ خبر داد و اظهار کرد: بوستان 45 هکتاری چهارباغ (باغ بهشت، باغ آفرینش، باغ دانش و باغ ایمان) در دو فاز عملیاتی خواهد شد.
 

وی گفت: فاز اول بوستان چهارباغ که مجموعه فرهنگی ـ هنری در مقیاس فرامنطقه‌ای، شهری و فراشهری (ملی) بوده، در حال انجام است و تاکنون بیش از 30درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

نظری با اشاره به موقعیت جغرافیایی سایت چهارباغ تصریح کرد: این سایت در محدوده منطقه 3 (بین بزرگراه همت و رسالت) و در شمال مصلی بزرگ تهران واقع شده است.

اراضی مذکور متعلق به مجموعه مصلی بزرگ تهران است و شهرداری تهران با همکاری و هماهنگی مجموعه مصلی سایت چهارباغ را به منظور استفاده شهروندان و نمازگزاران به بهره‌برداری خواهد رساند.

در طراحی مجموعه چهارباغ انسجام کامل این بافت با سایر بخش‌ها مدنظر است و سعی شد حتی‌الامکان بهره گیری کامل از توپوگرافی منطقه در سایت اتفاق بیفتد و حداکثر زمین به فضای سبز اختصاص پیدا کند و در عین حال احداث بنا در حد ضرورت صورت گیرد.

همچنین طراحی چهارباغ با حفظ اصول معماری ایرانی ـ اسلامی در عین نوآوری و ابتکار از معارف قرآن کریم و سایر متون دینی معتبر در طراحی این سایت استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه مساحت این سایت حدود 45هکتار است که در منطقه 3 شهرداری تهران واقع شده است، گفت: 5/12هکتار از این مساحت متعلق به باغ ایمان، 9هکتار متعلق به باغ آفرینش، 7هکتار متعلق به باغ دانش و 12هکتار متعلق به باغ بهشت است.

نظری ادامه داد: عملیات خاکی باغ‌های بهشت و ایمان، جاده پیرامونی و دیواره تصفیه خانه انجام و اجرای دیواره شمالی پوسته اتصال و خاکبرداری محل پارکینگ زیر پوسته در حال اجرا است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران عنوان کرد: گونه‌هایی که قرار است در طراحی این سایت مورد استفاده قرار گیرد؛ گونه‌های بومی، مقاوم به کم آبی، سازگار و ماندگار با شرایط اقلیمی شهر تهران برای کاشت در این سایت مدنظر قرار گرفته شده است.

به گفته نظری، براساس پیش بینی‌های صورت گرفته؛ پوسته اصلی و باغ بهشت ان‌شاءالله تا پایان امسال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.


کد مطلب: 860276

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/860276/احداث-بوستان-۴۵-هکتاری-چهارباغ-تهران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com