شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

«نصیری» قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان شد

چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب: 859724
ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران به مقام قهرمانی دسته ۹۶ کیلوگرم در رقابت‌های جوانان جهان دست یافت.
«نصیری» قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، علیرضا نصیری وزنه بردار شیرازی تیم جوانان با ثبت 6 حرکت صحیح و با رسیدن به حدنصاب 371 کیلوگرم با اقتدار قهرمان دسته 96 کیلوگرم مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان شد.

نصیری در حرکت یکضرب ابتدا وزنه 158 کیلوگرم را مهار کرد، سپس وزنه 164 را بالای سر برد و در حرکت سوم با ثبت رکورد 166 کیلوگرم بعد از نمایندگان ژاپن و ترکمنستان که وزنه‌ 167 کیلوگرم را مهار کرده بودند، در جایگاه سوم ایستاد و صاحب مدال برنز شد.

او در دوضرب کار خود را با مهار وزنه 197 کیلوگرم آغاز کرد و در ادامه وزنه 202 کیلوگرمی را بالای سر برد. نماینده شایسته کشورمان با ثبت همین وزنه و رسیدن به حدنصاب مجموع 368 کیلوگرم طلای جوانان جهان را از آن خود کرد، با این حال در حرکت سوم هم با صلابت پشت وزنه 205 کیلوگرم ایستاد و با مهار این وزنه و رسیدن به حدنصاب 371 کیلوگرم، 4 کیلوگرم بیشتر از ماتیاکوف ترکمنستانی وزنه زد و با اقتدار دو طلای دوضرب و مجموع جهان را به مدال برنز یکضرب خود اضافه کرد.

در این دسته ماتیاکوف از ترکمنستان با رکورد 367 کیلوگرم نایب قهرمان شد و نیشیکاوا از ژاپن با رکورد 362 کیلوگرم روی سکوی سوم ایستاد.

دکتر امین نوروزی یکی از اهداکنندگان مدال مسابقات این دسته بود. نماینده ایران به عنوان عضو کمیته پزشکی فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری در رقابت‌های جهانی این رشته در رده سنی جوانان  حضور فعالی دارد.

پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی جهان از روز 24 آبان ماه در شهر گوادالاخارا آغاز و تا دوم آذرماه ادامه دارد.

تیم پسران ایران با ترکیب کامل در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده است.

البته پولادمردان تنها نمایندگان ایران در مکزیک نیستند؛ بلکه دکتر امین نوروزی عضو کمیته پزشکی فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری نیز حضور فعالی در این دوره از رقابت‌ها دارد.

نوروزی علاوه بر فعالیت خود در حوزه پزشکی مسابقات جهانی روزانه در اردو پولادمردان ایران حاضر شده و در صورت لزوم توصیه‌هایی در جهت سلامت جوانان به ورزشکاران و کادر فنی ارائه می‌کند.

https://jahannews.com/vdccioq402bqpm8.ala2.html
jahannews.com/vdccioq402bqpm8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *