سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
جام جهانی زیر ۱۷ سال؛

ایران دنبال تکرار تاریخ مقابل نایب قهرمان آفریقا

دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب: 859411
تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان برای صعود به جمع 8 تیم برتر جهان مقابل مراکش قرار می‌گیرد.
ایران دنبال تکرار تاریخ مقابل نایب قهرمان آفریقا
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان پس از صعود به عنوان تیم سوم گروه C جام جهانی زیر 17 سال، از ساعت 15:30 سه‌شنبه در یک هشتم نهایی به میزبانی ورزشگاه گلورا بانگ تومو به مصاف مراکش می‌رود.

شاگردان حسین عبدی در حالی با آمار 3 بازی، 2 برد، یک باخت، 9 گل زده، 4 گل خورده و 6 امتیاز پایین‌تر از انگلیس و برزیل در رتبه سوم گروه خود قرار گرفتند که تیم آفریقایی با آماری ضعیف‌تر از لحاظ گل زده یعنی 3 بازی، 2 برد، یک باخت، 5 گل زده و 2 گل خورده بالاتر از اکوادور، اندونزی و مراکش صدرنشین گروه A شد.

سعید شیبا، بازیکن تیم ملی مراکش بین سال‌های 1991 تا 2001 با 43 بازی و 6 گل ملی که در تیم‌های الهلال عربستان، نانسی فرانسه، القطر، شارجه امارات و رباط مراکش سابقه بازی، در القطر و الهاشمیه سابقه سرمربیگری و در تیم ملی بزرگسالان مراکش سابقه بازی دارد، در حال حاضر سرمربی نوجوانان مراکش است.

شیرهای اطلس که با نایب قهرمانی رقابت‌های زیر 17 سال آفریقا برای دومین بار به جام جهانی رسیدند، به جز این عنوان که در سال 2023 کسب کردند، افتخار قابل ذکر دیگری ندارند اما با صدرنشینی در گروه خود، دنبال این هستند مانند تیم بزرگسالان مراکش شگفتی خلق کرده و خود را به جمع 4 تیم برتر جهان برسانند.


اناس الویی و ایوب شیخون(اینتراخت فرانکفورت) محمد امینه الزرهونی(لیل) نائوفل الهناش(پاری‌سن‌ژرمن) آدام بوفندار(یوونتوس) و زکریا اوزانه (آژاکس) چهره‌های اصلی مراکش هستند.

در سوی مقابل ایران قصد دارد دست کم مانند سال 2017 بار دیگر به یک چهارم نهایی جام جهانی برسد و بهترین نتیجه تاریخ فوتبال ملی را در عرصه جهانی تکرار کند. به همین جهت روی  عملکرد درخشان بازیکنانش که در مرحله گروهی نشان داده شد، حساب ویژه‌ای باز کرده است.

برتری مقابل مراکش نوجوانان کشورمان را یک گام دیگر به هدف بزرگ عبدی یعنی رسیدن به قهرمانی جام جهانی نزدیک می‌کند. هرچند او در روزهای ابتدایی حضورش در تیم ملی نوجوانان، هدف خود را صعود به جمع 4 تیم برتر جهان دانست و حتی صدرنشین نشدن در گروه را به جهت تقابل با مراکش خوب دانست. این نشان می‌دهد نتایج خوب در مرحله گروهی اعتماد به نفس عبدی و شاگردانش را بسیار بالا برده و آنها قصد دارند پله به پله پیش رفته و افتخار قابل ذکری را رقم بزنند.


برنده بازی برای رسیدن به نیمه نهایی باید جمعه 3 آذر به مصاف برنده بازی مالی و مکزیک برود.
https://jahannews.com/vdcfy1dcyw6dtja.igiw.html
jahannews.com/vdcfy1dcyw6dtja.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *