شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱
با پهنای باند ۱۲۰۰ گیگابیت؛

پر سرعت‌ترین شبکه اینترنت جهان از راه رسید

چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب: 858824
چین سریع ترین اینترنت نسل جدید را با پهنای باند ۱۲۰۰ گیگابیت برثانیه(۱.۲ ترابیت برثانیه) راه اندازی کرد.
پر سرعت‌ترین شبکه اینترنت جهان از راه رسید
به گزارش جهان نيوز، مهر به نقل از شینهوا نوشت: نسل جدید اینترنت پرسرعت که با همکاری دانشگاه تسینگهوا، چاینا موبایل و شرکت CERNET.com ایجاد شده، دارای یک شبکه انتقال کلی است که بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر را در بر می گیرد و ۳ شهر پکن، ووهان و گوانگژو را به هم متصل می‌کند.

این دستاورد فناورانه مهمی برای شبکهFITI یا «پروژه ملی فناوری زیرساخت اینترنت آینده» است. پروژه مذکور از زمان عملیاتی شدن در ۳۱ جولای سال جاری میلادی با ثبات و با اطمینان در حال اجرا است و چند تست مختلف را پشت سر گذاشته است.

شبکه FITI که با فناوری‌های اختصاصی چین کار می‌کند، از یک رابط IPv۶ فوق‌سرعت و نسل بعدی روتر مرکزی اینترنت ۱.۲T بهره می‌برد. هر دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری در داخل این کشور تولید می شوند. شبکه مذکور حاصل تلاش ۴۰ دانشگاه چینی است که از فناوری IPv۶ این شرکت استفاده می‌کنند.

به این ترتیب می توان ادعا کرد سرعت شبکه اینترنت چینی از رقبایش ۱۰ برابر بیشتر است. کارشناسان قبلا پیش بینی می کردند نرخ انتقال داده در ۲۰۲۵ میلادی از یک ترابیت بر ثانیه فراتر رود.

شبکه جدید بخشی از پروژه Cernet چین است که مراکز تحقیقاتی و آموزشی در کشور را به یکدیگر مرتبط می کند تا فناوری اینترنت پرسرعت تامین شود. این پروژه نشان دهنده تعهد چین به حاکمیت فناوری با توسعه و ایجاد تمام نرم افزار و سخت افزارها در داخل کشور است.
https://jahannews.com/vdcci4q402bqp48.ala2.html
jahannews.com/vdcci4q402bqp48.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چین سالهاست داره همون دستوراتی که رهبری بیش از ده ساله به دولتها و سازمانهای مربوط به فضای مجازی داده را اجرا می کنه و به نتیجه میرسه.