سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰
مسئول سابق وزارت دفاع آمریکا:

تل‌آویو از جنگ لبنان عبرت بگیرد/ نقاط ضعف اسرائیل بسیار بیشتر از نقاط قوت حزب‌الله

چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب: 857906
یک مسئول سابق در وزارت دفاع آمریکا با بیان اینکه اسرائیل اهداف بزرگی را در جنگ غزه اعلام کرده اما در دستیابی به آن شکست می‌خورد، اشتباهات و نقاط ضعف اسرائیل را بسیار بیشتر از نقاط قوت حزب‌الله دانست.
تل‌آویو از جنگ لبنان عبرت بگیرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، «اندرو اکسوم» معاون سابق دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور خاورمیانه در مقاله‌ای در نشریه «آتلانتیک» افزود: اعتقاد ندارم که راهبردی که اسرائیل در غزه در پیش گرفته است، صحیح باشد.

وی با اشاره به شکست رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه با لبنان نوشت: اسرائیل اهداف بزرگی را در غزه تعیین کرده، همانطور که پیشتر در سال ۲۰۰۶ در مورد لبنان، این کار را کرده بود، تل آویو باید از تجربه خود در لبنان درس بگیرد.

اکسوم ادامه داد: تعیین اهداف بزرگ در بسیاری از موارد، برای مصرف داخلی است که شکست می خورد و این شکست، یک پیروزی برای مقاومت است.

وی اضافه کرد: در دوران جوانی به دانشکده تحصیلات تکمیلی لبنان رفته بودم، ولی پس از سال ها، بار دیگر برای درک بهتر چگونگی پیشرفت حزب الله به عنوان قدرتمندترین دشمن اسرائیل، به این کشور بازگشتم.

معاون سابق دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور خاورمیانه افزود: در بررسی ها و تحقیقات متوجه شدم که اشتباهات و نقاط ضعف اسرائیل بسیار بیشتر از نقاط قوت حزب الله است.

اکسوم نوشت: «ایهود اولمرت» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه، سه هدف اعلام کرد که عبارت بود از نابودی حزب الله، بازگرداندن جنازه دو اسیر صهیونیست و پایان دادن به حملات موشکی مقاومت به اسرائیل.

وی افزود: برغم همه ویرانی ها در لبنان، اسرائیل موفق به دستیابی به هیچ کدام از این اهداف نشد و بیشتر ناظران و کارشناسان در تشخیص برنده این جنگ که حزب الله بود، هیچ شکی نداشتند.

وی تصریح کرد: مقاومت اسلامی لبنان و حماس به چیزی کم تر از ویرانی و نابودی اسرائیل راضی نیستند ولی هیچ عجله‌ای ندارند.

اکسوم با اشاره به سخنرانی هفته گذشته دبیرکل حزب الله لبنان نوشت: نصرالله اطمینان داشت که اسرائیل نمی تواند حماس را از بین ببرد و حماس به محض اینکه اسرائیل هدف خود از حمله به غزه را نابودی مقاومت اعلام کرد، پیروز میدان شد.

این مقام سابق وزارت دفاع آمریکا ادامه داد: درگیری گسترده با ایران مطرح نیست و اسرائیل نیازمند راهی برای تغییر محاسبات راهبردی ایران است در غیر این صورت، حماس و حزب‌الله قدرتمندتر می‌شوند.
https://jahannews.com/vdccxmq4e2bqpo8.ala2.html
jahannews.com/vdccxmq4e2bqpo8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *