شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۹

وزیر اسرائیلی: باید بمب‌اتم روی غزه بریزیم/ نخست‌وزیر سابق: نه! هنوز اسیران ما آنجا هستند!

دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب: 857505
وزیر میراث کابینه نتانیاهو دیروز گفت: «بمباران اتمی غزه یک راه‌حل ممکن است. نوار غزه نباید روی زمین بماند و باید دوباره شهرک‌سازی کنیم»
وزیر اسرائیلی: باید بمب‌اتم روی غزه بریزیم/ نخست‌وزیر سابق: نه! هنوز اسیران ما آنجا هستند!
گروه بین الملل جهان نيوز: وزیر میراث کابینه نتانیاهو دیروز گفت: «بمباران اتمی غزه یک راه‌حل ممکن است. نوار غزه نباید روی زمین بماند و باید دوباره شهرک‌سازی کنیم». این سخن با واکنش به‌ظاهر تند نتانیاهو و وزیر جنگ روبه‌رو شد با آنکه همین‌حالا نتانیاهو ۲۵ هزار تن تی‌ان‌تی یعنی ۱۰ هزارتن بیشتر از بمب هیروشیما مواد منفجره روی غزه ریخته است! لاپید، نخست‌وزیر سابق صهیونیست‌ها نیز یکی‌دیگر از معترضان به این سخن بود، اما نه با دلسوزی برای مردم غزه، بلکه او گفت این حرف برای خانواده اسیران اسرائیلی در غزه دیوانه‌کننده است!

به گزارش جوان، وزیر میراث فرهنگی رژیم صهیونیستی به صراحت، مردم غزه را به حمله اتمی تهدید کرد. پس از انتقاد‌های فراوان و عقب‌نشینی نخست‌وزیر این رژیم، این چهره افراطی مدعی شد که تهدید یادشده به صورت نمادین صورت گرفته است.

مجموع بمب‌هایی که رژیم صهیونیستی طی چهار هفته بر سر مردم غزه ریخته به اندازه قدرت دو بمب اتمی است که امریکا در جنگ جهانی دوم در ژاپن انداخت. با این حال، صهیونیست‌ها علناً درباره تهدید هسته‌ای لاف می‌زنند. چندی پیش «موشه ویگلین» عضو سابق پارلمان رژیم صهیونیستی خواستار استفاده از بمب اتم علیه غزه شده بود. روز شنبه هم آمیحای الیاهو با اعلام اینکه نباید هیچ اثری از غزه روی زمین باقی بماند، استفاده از بمب اتمی را یکی از گزینه‌های صهیونیست‌ها دانست. او خواستار احداث مجدد شهر‌ک‌های صهیونیستی شد و درباره احتمال از بین رفتن اسرای اسرائیلی در غزه نیز گفت که بالاخره هر جنگی بهایی دارد. وی با اجازه ورود هرگونه کمک بشردوستانه به نوار غزه نیز مخالفت کرد.

وزیر رژیم اشغالگر قدس، در پاسخ به این پرسش که سرنوشت مردم فلسطین چه خواهد شد، گفت: «آن‌ها می‌توانند به ایرلند یا صحرا‌ها بروند. هیولا‌های غزه باید خودشان راه‌حلی پیدا کنند! شمال نوار غزه نباید وجود داشته باشد و هر کسی که پرچم فلسطین یا حماس را به اهتزار درآورد، «باید از روی زمین محو شود!» این اظهارات موجی از واکنش‌ها را به دنبال داشت. عربستان سعودی ضمن محکوم کردن اظهارات وی، تأکید کرد که قوانین و ارزش‌های انسانی در حکومت اسرائیل بی‌ارزش و پوچ است.

جنبش جهاد اسلامی نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «اسرائیل به‌تدریج آنچه را الیاهو گفت انجام می‌دهد. همه شواهد میزان جنایت و هولوکاست رژیم اشغالگر در غزه را نشان می‌دهد.» جنبش حماس نیز خاطرنشان کرد: «اظهارات یکی از وزرای رژیم اشغالگر درباره احتمال پرتاب بمب هسته‌ای به غزه نشان‌دهنده تروریسم دولت اسرائیل علیه ملت ماست.»

حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس دیروز گفت: «اظهارات وزیر به اصطلاح میراث در دولت اشغالگر، مبنی بر اینکه انداختن بمب اتم به غزه یک گزینه است، منعکس‌کننده تروریسم بی‌سابقه‌ای است که این دولت و اطرافیانش، علیه ملت فلسطین اعمال می‌کنند. این تروریسم خطری برای کل منطقه و جهان است.»

انتقادها، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را وادار کرد درباره اظهارات الیاهو بگوید: «سخنان او از واقعیت جداست.»

همچنین رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند نتانیاهو در دستوری، وی را تا اطلاع ثانوی از حضور در جلسات کابینه محروم کرد. الیاهو هم در نهایت در شبکه ایکس از موضع خود عقب‌نشینی کرد و نوشت: «روشن است هر کس در کله‌اش عقل باشد متوجه می‎‌شود که اشاره من نمادین بود... باید عملاً پاسخی قوی و نامتناسب به تروریسم بدهیم. این همان فرمولی است که نظام‎‌های دموکراتیک از طریق آن تعامل می‌کنند. روشن است که اسرائیل هر چه در توان دارد به کار می‌گیرد تا اسرا را زنده و سالم بازگرداند.»
https://jahannews.com/vdchvqn6m23nmmd.tft2.html
jahannews.com/vdchvqn6m23nmmd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وقتی غیرخود را جانور وایران ومقاومت را جانور وحشی خطرناک اعلام میکنند وکسی تو دهنی به انها نمیزند بدتر از اینها هم به ما میگویند
Iran, Islamic Republic of
یادمان باشد هیچگاه احساسی تصمیم نگیریم
Iran, Islamic Republic of
صاحبان بمب اتم نگران بمب سازی دیگران شده اند!کجای دنیاکدام عاقلی نگهبانی جهان رابه بمباران کنندگان هیروشیماوناکازاکی می سپارند؟!
Iran, Islamic Republic of
از اینکه رژیم کودک کش اسراییل پلید وکثیف است که شکی نیست اما مگر امریکا هیروشیما و ناکازاکی را با بمب اتمی مورد حمله قرار نداد و هنوز آمریکا با آن جنایت هست و آقایی جهان را می کند اسراییل هم مثل او بمب را می زند و الی آخر....
Iran, Islamic Republic of
این وحوش ۷۰ سال با همین طرز تفکر مردم مظلوم فلسطین را قتل عام و آواره کردن
تهران
Iran, Islamic Republic of
واقعا این رژیم صهیونیستی خیلی پررو شده، باید ادبش کرد عجب رویی دارند
علی
Iran, Islamic Republic of
خلق و خوی این رژیم کودک کش به شیطان بزرگ رفته تنها کسی که از این بمب استفاده کرد شیطان بود که داشت شکست میخورد انرا بر سر ملت ژاپن انداخت این نطفه حرام زاده اش هم همین است
Denmark
ژاپن دو ماه قبل از بمباران اتمی تسلیم شده بود امریکا به خاطر اینکه قدرت خود را به رخ جهان بکشد و به عنوان یک ابرقدرت نظامی بر جهان مسلط شود اقدام به بمباران آتمی ژاپن نمود
ناصری
Portugal
این کفتارها خیلی خطرناک هستندلذا اگر قرار باشد جنگ منطقه ای در بگیرد اول باید ایران سلاح هسته ای ازمایس کند چون کفتارهای صهیون شاید مارا تهدید هسته ای کنند