دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 Jun 2024
 
۱
۲

اسلام‌هراسی به سبک واتس‌آپ +فیلم

يکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب: 857410
قابلیت جدید واتس‌آپ که با کمک هوش مصنوعی می‌تواند در پاسخ به جستجوی کاربران تصاویر مختلفی را تولید کند، در بعضی موارد محتوای نژادپرستانه و اسلام هراسانه دارد؛ اقدامی که با انتقادات زیادی از سیاست‌های متا همراه بوده است.
به گزارش جهان نيوز، زمانی که عباراتی مثل «فلسطینی»، «فلسطین» یا «پسربچه مسلمان فلسطینی» مورد جست و جو قرار می‌گیرد، تصویری از یک اسلحه یا پسری با تفنگ را نشان می‌دهد. در مقابل و برای مثال، وقتی برای کلماتی مثل «پسر اسرائیلی» جست و جو انجام می‌شود، کارتون‌هایی از کودکانی که فوتبال بازی می‌کنند و کتاب می‌خوانند، ارایه می‌شود. همچنین در پاسخ به درخواست کلمه «ارتش اسرائیل»، هوش مصنوعی نقاشی‌هایی از سربازان خندان و در حال دعا کردن ایجاد کرد که البته بدون اسلحه بودند.

این عملکرد متا که یک طرفه بوده و مصداق ترویج اسلام‌هراسی و نژادپرستی در شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود، از سوی کاربران زیادی مورد انتقاد قرار گرفته و البته در پاسخ، متا گفته که «هیچ‌وقت قصد ما سرکوب یک جامعه یا دیدگاه خاص نبوده و نیست».

کوین مک‌آلیستر، سخنگوی متا، گفته که این شرکت از این مشکل آگاه بوده و به آن پرداخته است و ادامه داد: «همانطور که گفتیم هنگام فعال سازی این ویژگی، مدل‌ها می‌توانند خروجی‌های نادرست یا نامناسب را مانند تمام سیستم‌های هوش مصنوعی تولیدی ارائه دهند. ما همچنان به بهبود این ویژگی‌ها ادامه می‌دهیم».
https://jahannews.com/vdccsmq4x2bqp08.ala2.html
jahannews.com/vdccsmq4x2bqp08.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
لعنت به واتساپ من هروقت یک مطلب مهم سیاسی و یک آگاهی ارزشمند منتشر میکنم واتساپ بلوکه ام میکنه و دیگه پذیرش نمیشم مجبور میشم یک شماره دیگه بخرم
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
واتساپ را بايد مخابرات ببنده و اينستاگرام و هر پلتفرم ضد اسلامي را