دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

هیأت اقتصادی افغانستان در راه تهران

شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب: 857268
معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت افغانستان در صدر یک هیأت ۳۰ نفره استراتژیک اقتصادی عازم تهران شد.
هیأت اقتصادی افغانستان در راه تهران
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، هیأت اقتصادی ۳۰ نفره هیأت سرپرستی افغانستان به رهبری «ملأ عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت این کشور عازم ایران شد.

گفته می‌شود این هیأت علاوه بر تهران به برخی استان‌های دیگر کشور سفر خواهد و در جریان پروژه‌های کلان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران قرار خواهد گرفت.

همچنین در جریان این سفر معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت سرپرست افغانستان با برخی مقامات کشورمان دیدار و پیرامون افزایش همکاری‌های تجاری و اقتصادی کیان تهران و کابل رایزنی خواهد کرد.

بنابراین گزارش، استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه یکی از مسائل با اهمیت در دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در شرایط تحریم است.

در میان همسایگان، افغانستان به دلیل اشتراکات فرهنگی و زبانی و نیز دارا بودن وضعیت اقتصادی خاص از اهمیت و جایگاه ویژه ای در دیپلماسی اقتصادی ایران برخوردار است. از آنجا که افغانستان ۹۰ درصد نیازهای خود را از کشورهای همسایه اش تأمین می‌کند، می‌تواند مقصد مناسبی برای صادرات کالاهای ایرانی باشد.
https://jahannews.com/vdcd950jjyt0kx6.2a2y.html
jahannews.com/vdcd950jjyt0kx6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *