يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۲

قلعه نویی: آنقدر که به ما حمله شد به منچسترسیتی نشد

سه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب: 856777
سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: انتقادات اخیر برای من تداعی‌کننده سال ۲۰۰۶ است و آن‌قدر که به ما حمله شد به منچسترسیتیِ گواردیولا حمله نشد.
قلعه نویی: آنقدر که به ما حمله شد به منچسترسیتی نشد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، امیر قلعه نویی پس از مراسم بدرقه تیم ملی نوجوانان، اظهار داشت: تیم ملی نوجوانان از نظر اخلاف و رفتار نمونه بود. صعود به جام جهانی کار بسیار سختی است. این تیماز نظر فنی بسیار عالی و پشتوانه خوبی برای رده‌های بالاتر است. از همه عزیزان که زحمت کشیدند تشکر می‌کنم. برایشان بهترین‌ها را آرزو می‌کنیم و ان‌شاالله با نتایج خوب دل مردم را شاد کنند.

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه به نظر می‌رسد مخالف برگزاری هفته دهم لیگ برتر است، عنوان کرد: مقدماتی جام جهانی را داریم. هیچ بازی هم ساده نیست. چه در آسیا و چه در اروپا بازی‌های بسیار سختی است. جلسه‌ای دیروز با مسئولان سازمان لیگ داشتیم. صحبت‌هایی شد. به هرحال فاصله بیست و یکم، بیست و پنجم و سی‌ام، بسیار کم است. قبل از آن هم بازیکنان 4-3 روز یکبار بازی می‌کنند. زمین‌ها هم مساعد نیستند و باعث مصدومیت می‌شوند. جلسه بسیار خوبی داشتیم. قرارشد به ما خبر بدهند که بعدا اعلام می‌کنم.

قلعه نویی در مورد اینکه آیا ممکن است برنامه هفته دهم تغییر کند، گفت: الان نمی‌توان حرفی زد. باید ببینیم با با صحبت‌هایی که انجام دادیم چه می‌شود. قبلا در جلسه‌ای که داشتیم قرار بود بیستم بازیکنان را به ما تحویل بدهند. تیم بزرگسالان تا این لحظه حتی یک دقیقه هم بازی‌ها را عقب نیانداخته است. بازی‌هایی که عقب افتاد به خاطر تیم ملی امید و یک هفته هم به خاطر یک تیم باشگاهی بود. چون خودم مربی باشگاهی بودم جوری رفتار کردم که شرایط مربیان باشگاه‌ها هم در نظر گرفته شود و تیم‌ها در شرایط مسابقه باشند. الان این فشردگی بازی‌ها و فاصله کم، مقداری به تیم ملی لطمه می‌زند. جلسه خوبی داشتیم و نتیجه را اعلام خواهم کرد.

وی در مورد تقابل ملی پوشان فوتبال با ورزشکاران رشته‌های دیگر، اظهار داشت: باید حق همه رشته‌ها را بگیریم. فوتبالیست‌ها کار بسیار بزرگی کردند. صعود به جام جهانی کار بسیار سختی است. عزیزان در رشته‌های دیگر هم زحمت و ریاضت می‌کشند. اگر آن‌ها هم حرفی زدند در مورد خودشان بوده، نخواستند خودشان را با فوتبال در کفه ترازو قرار بدهند. دولتمردان و مسئولین باید حق همه رشته‌های ورزشی را بدهند. من هم قبول دارم. کنعانی زادگان هم حرفی زده که بیشتر در باب شوخی بود. دوستان طور دیگری برداشت کردند.

قلعه‌نویی تصریح کرد: حالا دیگر تمام شده و امیدوارم به سمتی برویم که به همه رشته‌ها نگاه ویژه شود. ژاپن یک بعدی حرکت نکرد. در بازی‌های آسیایی نشان داد در همه رشته‌ها چقدر پیشرفت کرده است. ورزش ما باید برنامه ریزی بسیار خوبی داشته باشد. به همه رشته‌ها نگاه و به انداز خودشان بها داده شود. چه از نظر مالی چه از نظر احترام، باید بها داده شود. اگر دوستان هم حرفی زدند به خاطر این است که شاید به زحماتشان و مقام‌های جهانی کمتر توجه می‌شود.

وی در مورد اینکه در فاصله 80 روز تا جام ملت ها حمایت ها از تیم ملی زیاد شده و آیا شما این حمایت را احساس می‌کنید یا خیر، گفت: ما 5 بازی را انجام دادیم که 4 تای آنها خارج از خانه بوده است. دو فینال را هم بردیم و تنها یک گل خوردیم، اما ببینید چقدر به ما حمله شد. این حلمه ها درست تداعی کننده سال 2006 است. آنقدر که به ما حمله شد به منچسترسیتی که بعد از قهرمانی انگلیس و اورپا نتایج خوبی را در 2، 3 هفته گذشته کسب نکرده، حمله نشده است. در حال بازگشت به 2006 هستیم که آن مقاله‌ها و دادگاه‌ها را شاهد بودیم. از دوستان خواهش می کنم که به فکر مملکت و ایران باشید. زدن قلعه نویی از سال 2006 دیگر بس است.

قلعه نویی ادامه داد: 5 بازی و یک گل. آن یک گل هم مقابل اردن بود که اشتباهات فردی داشتیم. اگر آمار بازی با اردن را ببینید اینطور است که قبلا ما را در تهران برده و در کشور خودشان هم شکست‌مان داده بودند، اما ما آنها را در خانه شان با اختلاف 2 گل بردیم. آیا این انتقادها طبیعی است؟ بحث دوندگی و فردی را دیدیم که خیلی آمارمان بالا بود. ما ایراد داریم و می پذیریم، هیچ تیم یا بازیکنی در دنیا نمی تواند 30 بازی را به یک شکل انجام دهد و به هرحال اتفاقاتی می افتد. در آن بازی هم چمن یک مقدار خراب بود و اشتباهات فردی یکی دو بازیکن داشتند. در فینال ها هم ازبکستان و قطر را بردیم که تیم های بزرگی هستند و در جام ملت ها  و مقدماتی جام جهانی حتما خواهید دید.

سرمربی تیم ملی با اشاره به اینکه از سال 2006 تا الان هرچه می‌خواستید، زدید و دادگاهی کردید، تاکید کرد: در این 80 روز به خاطر مردم به تیم ملی کمک کنید. راه موفقیت تعامل است. فرق کشورهای دیگر با ما این است که آنها دلسوز مملکت شان هستند و ما حب و بغض داریم. خدا بیامرزد انتظامی را که مثال خوبی می زد و می گفت شغل دوم برخی مردم بخل و حسادت شده است. در ورزش این را به عینه می‌بینم. بیایید به مملکت تان کمک کنید. یک روز قلعه نویی هست و یک روز نه. قلم هایی که سال 2006 زده شد، به نوعی ظلم بود. الان هم به شکل دیگری همان حرف‌ها را می‌زنند.

سرمربی تیم ملی در مورد انتقاد از تعدد دستیاران در این تیم، گفت: از عزیزی، افاضلی و بقیه همکاران نهایت تشکر را دارم که آمده‌اند با کمترین چشمداشت مالی کار می‌کنند. 3ماه است کارشان را شروع کرده‌اند. نه قرارداد دارند نه یک ریال دریافتی داشتند. به عشق مردم و به خاطر فوتبال آمده‌اند کمک می‌کنند. این عزیزان از 2006 با قلعه‌نویی مشکل داشتند. اگر اینجا نبودم می‌گفتند تعداد دستیاران کم است. قهرمانی‌ها را خیلی بزرگ می‌کردند و آمار را تا عرش، بالا می‌بردند. این را مطمئن هستم!

وی افزود: این آدم‌ها اینطوری هستند. بخل و حسادت و کینه، هرچه را بخواهید درون آن‌ها خواهید دید. انتقاد باید باشد. مگر می‌شود بدون انتقاد پیشرفت کرد؟ خودمان هم قبول داریم. ما هم در بازی‌ها فراز و نشیب زیادی داشتیم. مانند بازی با اردن، البته آن هم در حد یکی دو نفر، به سعید الهویی می‌گویم آمار را اعلام کند تا ببینید که چه آمار خوبی بوده است. 12-10 سال است من را در باشگاه یا تیم ملی می‌زنند. هر نتیجه‌ای هم بگیرید افرادی که قلمشان را به آنطرفی‌ها فروخته‌اند، همین است. گروه‌هایشان و اینکه از کجا تغذیه می‌شوند را می‌دانم.

قلعه نویی گفت: به بعضی هم خیلی ارادت داریم. از جلال چراغپور، مجید جلالی، جواد الله وردی و حسن روشن مشاوره می‌گیرم. انتقاد باید به خاطر پیشرفت باشد نه با حب و بغض، افرادی که حمله کردند به خاطر 5 بازی یک گل خورده، می‌گویند آنگولا اما این تیم به جام ملت‌های آفریقا رفته یا در مورد بلغارستان یا قطر را می‌گفتند حریفِ فلان است و بعد که بردیم حرف‌های دیگری زدند. این داستان‌ها همیشه وجود دارد. مثالی هست که نمی‌خواهم بگویم!

سرمربی تیم ملی در مورد بازی‌های دوستانه قبل از جام ملت‌ها، اظهار داشت: دیگر بازی دوستانه نداریم. 2 بازی در مقدماتی جام جهانی داریم. اگر بشود یک بازی داریم. دیروز با مسئولان سازمان لیگ که جلسه داشتیم دیدیم ـنجا هم زمان نداریم. تا 3-2 سال آینده فقط مقدماتی جام جهانی است. یعنی هیچ فرصتی برای بازی‌های دوستانه نداریم.

وی در مورد پیشنهادِ ژاپن برای حضور تیم ملی کشورمان در یک تورنمنت 4جانبه، گفت: ما اصلا دنبال آن هستیم. در ذوب آهن تجربه خیلی خوبی به دست آوردم. تمام کارهایم را به صورت کتبی انجام می‌دهم. روزی که مسئولیت تیم ملی را قبول کردم به نبی نامه زدم که دوست دارم با این تیم‌ها بازی کنیم. شما شرایط بین المللی و شرایط بد اقتصادی کشور را می‌دانید. نمی‌خواهم برخی مسائل را بگویم. وظیفه داریم برای این مردم ایثار و تلاش کنیم. شرایط بسیار سختی داریم. دریافتی‌ها را ببینید باورتان نمی‌شود.  برای انجام یک بازی، باید یکی دو میلیون دلار بدهیم. الان حقوق پرسنل فدراسیون فوتبال مانده است.

قلعه‌نویی در خصوص اینکه آیا ژاپن درخواست پول داشته، عنوان کرد: نه، هنوز درخواست نداده‌اند. اگر درخواست بدهند و سازمان لیگ اجازه بدهد، حتما بازی می‌کنیم. قول می‌دهم اگر برنامه فشرده باشگله‌ها اجازه بدهد که به آن‌ها لطمه نخورد. خودم نامه زدم گفتم دوست دارم با این تیم‌ها بازی کنم. در گذشته با مکزیک و حتی بدون لژیونرها هم بازی کردیم. ترسی ندارم ولی پول نیست. به جای اینکه مشکلات درون سازمانی را بیرون بدهیم با همین شرایط، کار را جلو می‌بریم.

سرمربی تیم ملی گفت: من هم مثل خیلی از مربیان دیگر که بهترین شرایط را دارند، غرغر کنم؟ بگویم اینجا مشکل است و...؟ نه چنین آدمی نیستم. در هر تیم باشگاهی بودم شده 6ماه یک ریال نگرفتم. نمونه‌اش تراکتور سازی یا استقلال، تیم‌هایی بوده که خود کادرفنی و بازیکنان 6ماه یک ریال نگرفتند. می‌توانید از محمد نوری یا فرزاد حاتمی بپرسید. در استقلال بروی بپرسید. آدمی نیستم که مشکلات درون تیمی را بیرون بگویم. الان هم کلی مشکلات داریم. اگر کسی بود که یک میلیون دلار می‌داد استقبال می‌کردیم. الان هم اگر ژاپن پیشنهاد بدهد، با سازمان لیگ هماهنگ می‌کنیم. بدون لژیونرها حتما موافقم که بروم.

وی در مورد کمک از هوادار متمول، اظهار داشت: این رفتار هم درست که از افراد دیگر برای تیم ملی کمک بگیریم.
https://jahannews.com/vdchq-n6q23nmqd.tft2.html
jahannews.com/vdchq-n6q23nmqd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
همیشه به مدیران انقلابی بیش از منچسترسیتی حمله می شود.... منتها مدیر انقلابی باید صبور باشد.
‌‌
Iran, Islamic Republic of
اونا مدریت فوق‌العاده دارن ، تیم عالی دارن ، چرا باید بهشون حمله بشه ؟