دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

تجمع ضد صهیونیستی ده‌ها هزار نفر در استانبول

شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب: 856326
رسانه‌ها بعد از ظهر شنبه از تجمع گسترده ده‌ها هزار نفر از شهروندان ترکیه در شهر «استانبول» در حمایت از مردم فلسطین خبر دادند.
تجمع ضد صهیونیستی ده‌ها هزار نفر در استانبول
به گزارش جهان نيوز، ده‌ها هزار نفر از مردم ترکیه بعد از ظهر شنبه در تجمع حمایت از فلسطین در شهر «استانبول» به خیابان‌ها آمدند.

 به گزارش منابع خبری، ده‌ها هزار نفر بعد از ظهر شنبه  در حمایت از فلسطین در نزدیکی فرودگاه «آتاتورک» در شهر استانبول در ترکیه تجمع کردند. فیلم‌های منتشر شده از این تجمع باشکوه مردمی پرچم‌های ترکیه و فلسطین را در دستان مردم نشان می‌دهد.

به گزارش منابع خبری مردم در این تجمع شعارهایی در حمایت از مردم فلسطین و در اعتراض به رژیم اسرائیل سر دادند.
 
 فیلم

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه صبح شنبه از  رژیم اسرائیل خواست تا حملات مداوم خود به غزه را متوقف کند و از وضعیت جنون آمیز خود خارج شود.

اردوغان گفت:«بمباران‌های مداوم و فزاینده اسرائیل در غزه بار دیگر زنان، کودکان و غیرنظامیان بی‌گناه را هدف قرار داده و بحران انسانی جاری را عمیق‌تر کرده است.»

رئیس جمهور ترکیه از مردم خواست به «تجمع بزرگ فلسطین» که قرار است بعدازظهر روز شنبه در فرودگاه آتاتورک استانبول برای حمایت از فلسطین برگزار شود، بپیوندند.

هزاران نفر از معترضان به جنایت صهیونیست‌ها در نوار غزه، امروز (شنبه ۲۸ اکتبر، ۶ آبان ماه) در خیابان‌های شهر «لندن» در حمایت از مردم فلسطین تظاهرات برپا کردند و خواستار آتش‌بس فوری در غزه شدند.

روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» گزارش کرد که تظاهرات امروز پس از آن برگزار شد که وزارت جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عملیات‌های زمینی را گسترش داده است.

طبق این گزارش، بیش از ۱۰۰ جنگنده، در نیمه شب گذشته، مواضع فلسطینیان را در غزه مورد حمله قرار دادند.

«جیمز کلورلی» وزیر امور خارجه انگلیس در گفت‌وگو با شبکه «اسکای‌نیوز» تصریح کرد:‌ «درخواست‌ها برای آتش‌بس به طور انتزاعی به وضعیت کمک نمی‌کند» و حماس هیچ نشانه‌ای از این که «خواهان آتش‌بس است یا از آن تبعیت می‌کند» نشان نداده است.

دولت انگلیس پیش از این خواستار توقف انساندوستانه درگیری‌ها به منظور رساندن کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه و خروج حدود ۲۰۰ تبعه انگلیسی از محل درگیری‌ شده بود.
https://jahannews.com/vdchi-n6-23nmxd.tft2.html
jahannews.com/vdchi-n6-23nmxd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *