دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
بذرپاش:

تا پایان سال یک میلیون قطعه زمین واگذار می‌شود

چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب: 855981
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت قانون جهش تولید مسکن گفت: تا پایان سال ۵۰۰ هزار فقره زمین روستایی به مردم تقدیم می‌کنیم و ۵۰۰ هزار قطعه زمین در شهرها نیز تقدیم خواهد شد‌.
تا پایان سال یک میلیون قطعه زمین واگذار می‌شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نشست هیات دولت با اشاره به مصوبات سفر اخیر به ارمنستان گفت: در سفر اخیر به ارمنستان توافقات خوبی داشتیم و قرارداد احداث راه مواصلاتی از مرز ایران تا ایروان توسط بخش خصوصی به ارزش 210 میلیون دلار امضا شد.

وی افزود: همچنین ماه آینده نیز خبرهای خوبی خواهیم داشت که بخش خصوصی در سایر کشورهای منطقه قرارداد منعقد کردند. در این سفر توافقاتی برای صفر کردن تعرفه ترانزیتی و تعرفه جاده ای داشتیم و تمایل این بود که از فردای سفر به صفر برسد ولی برخی مقررات داخلی کشور ارمنستان باعث موکول شدن این توافق به دو سه ماه آینده شد.

بذرپاش گفت: علاوه بر این امروز در هیئت دولت مصوبه وام ارزان برای بهسازی مسکن روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر تصویب شد و میزان وام از 200 میلیون به 350 میلیون تومان افزایش یافت و تعداد این تسهیلات نیز از 200 هزار فقره به 350 هزار فقره افزایش یافت. 

وی افزود: هم‌چنین تا پایان سال 500 هزار فقره زمین روستایی به مردم تقدیم میکنیم و 500 هزار قطعه زمین در شهرها تقدیم خواهد شد‌.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز به همراه معاون اول رئیس جمهور به کشور قرقیزستان سفر می کنیم تا در نشست مشترک معاونان و نخست وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای حضور پیدا کنیم. دستور کار اصلی این نشست فعالیت‌های مختلف کشور در حوزه ترانزیتی و آغاز فرآیند کریدوری شرق به غرب و شمال به جنوب میان کشورهای عضو است.

وی ادامه داد: همچنین در نشست سران کشورهای عضو سازمان اکو که در دو هفته آینده در ازبکستان برگزار می شود نیز مسئله  کریدور شرق به غرب مورد بررسی قرار می‌گیرد و قرار است سهم هر کشور در احداث این کریدور مشخص شود.
https://jahannews.com/vdcdjk0jfyt0kn6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdjk0jfyt0kn6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *