سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱
۲۱

آقای جهانگیری دکمه جادویی، فقط برجام!

چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۲۲
کد مطلب: 855918
معاون اول دولت یازدهم و دوازدهم با کنایه‌های خود دولت کنونی را مورد نوازش قرار داده است.
آقای جهانگیری دکمه جادویی، فقط برجام!
به گزارش جهان نيوز، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: انتقاد معاون اول روحانی در دولت سابق مبنی بر اینکه برخی فکر می‌کردند یک دکمه‌ای هست که آن را می‌زنند و اقتصاد کشور راه می‌افتد، تعجب محافل رسانه‌ای را برانگیخته است.

وب‌سایت الف در این‌باره نوشت: «برخی فکر می‌کردند یک دکمه‌ای هست که آن را می‌زنند و اقتصاد کشور راه می‌افتد. چون یک روز کار اجرائی نکرده بودند، یک دهداری، یک فرمانداری را اداره نکرده بودند که بفهمند کار چیست، می‌گفتند بدون مذاکره و بدون برجام می‌توانیم کشور را اداره کنیم.»

گوینده این اظهارات، کسی نیست جز اسحاق جهانگیری؛ معاون اول دولت یازدهم و دوازدهم که با کنایه‌های خود دولت کنونی را مورد نوازش قرار داده است. نگرانیم که شاید جناب جهانگیری دچار اختلال در حافظه تاریخی خود شده و از یاد برده باشند که ایشان و دولت اعتدال در زمان زمامداری خود، برجام را به‌مثابه همان دکمه جادویی- که امروز مورد انتقادشان است- قلمداد می‌کردند که قرار است به تمامی مصائب کشور پایان دهد؛ از حل مشکل «آب‌خوردن» گرفته تا بحران‌های اقتصادی که قرار بود برجام، خط پایانی بر کلیه آنها باشد اما شد آنچه که نباید می‌شد.

آیا ایشان از خاطرشان رفته، پیرامون استحکامات و مزیت‌های فراوان برجامی که به گفته خود و دیگر اعضای دولت وقت، امکان نقض نشدن نداشت، چقدر سخن می‌راندند؟ کنایه به مخالفین این توافق که درخصوص امکان خروج ترامپ از برجام هشدار می‌دادند را که یادشان نرفته؟ آیا خوش‌بینی محض به یک توافق امضاشده روی کاغذ، ساده‌انگاری و برداشت غلط از واقعیت‌های حاکم بر نظام بین‌الملل، همان دکمه جادویی نیست که ایشان امروز در مقام منتقد، آن را به صلابه نقد می‌کشند؟

جناب جهانگیری؛ بد نیست که بار دیگر فیلم مناظرات انتخاباتی سال ۹۶ را مرور کنید؛ جایی که شما برداشتن موانع پیش‌روی کشور را در گروی تداوم دولت اعتدال می‌دانستید و قرار بود صرف بودن‌تان، ایران را به بهشت تبدیل کند و کسی سر گرسنه به زمین نگذارد. آنچه که خواستید، رنگ تحقق به خود گرفت اما دکمه جادویی‌تان، عمل نکرد و به نتیجه مطلوبی برای کشور منتهی نشد.

می‌گویید کارگزاران کنونی، مدعی اداره کشور بدون مذاکره و بدون برجام هستند. آیا شما، رئیس‌جمهور پیشین و وزرای کابینه توانستید با مذاکره و برجام، فرجام خوشی برای کشور رقم بزنید؟ آقای جهانگیری! به خود و هم‌قطاران‌تان در آینه تاریخ بنگرید. اگر منتقد نگاه دولت کنونی هستید قدری هم به جهان‌بینی اعتدالیون نظر اندازید. این دکمه جادویی مدنظر شما و یاران‌تان هم بود اما کارگر نیفتاد. پس شایسته نیست که در جایگاه دانای کل، وعظ کنید. زمانی می‌توان وزن و اعتباری برای این قبیل اظهارات شما قائل شد که مؤمن به این اسلوب نبوده و بدین طریق عمل نکرده باشید. آنچه که بر کشور گذشت، حقیقتی دیگر را نشان می‌دهد.
https://jahannews.com/vdcdfk0jjyt0kn6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdfk0jjyt0kn6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وزر و وبال تبعات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی برجام نافرجام تا ابد بر گرده جریان غربگرای حق ستیز خواهد ماند
Iran, Islamic Republic of
طنز روزگار اینه که اینقدر قحط الرجال بوده
Iran, Islamic Republic of
بدبختی اینه که اونقدر این جماعت طی سه دهه چنان در چشم افکار عمومی خودش را تنها کاربلد معرفی و جریان مومن انقلابی را تخریب و بدنه دولت ‌ها را کادرسازی کرد، که به غلط در جامعه بغیر از خودشان قحط الرجال القا شده!
Iran, Islamic Republic of
برجام تنهاترین و آخرین راه
Iran, Islamic Republic of
برجام بیراهه بود زیرا نه تنها باعث لغو تحریمها نشد بلکه باعث تشدید تحریمها و فشار حداکثری دشمن شد.
Iran, Islamic Republic of
حتی ترکمنچای هم نسخه فارسی داشت چرا برجام نداشت ؟!
رضا
Iran, Islamic Republic of
دوبار قبل که گذشت و تموم شد
همه هم دیدن نتایج عملکردشو
تو همون مدت کوتاه برجام هم اثراتشو همه دیدن
Iran, Islamic Republic of
خدا شاهده که اون اثرات برای برجام نبود، گشایش نسبی کنترل‌شده جریان مسلط غربگرا بود برای القاء نتایج مثبت نداشته برجام در چشم افراد ظاهربین عوام جامعه
Iran, Islamic Republic of
اگر اوباما هم رییس جمهور میشد، باز هم مثل قبل تحریم‌ها ادامه داشت، دلار بالا می‌رفت و ناکارآمدی دولت وقت بیش از پیش ادامه می‌یافت.
Iran, Islamic Republic of
با برجام فقط 1/7 میلیارد دلار آزاد شد حالا بدون تخریب هسته ای بیش از 20 میلیارد دلار از اموال کشور آزاد شد.
Iran, Islamic Republic of
بیش از دوسال است تمام شهر تهران را پر کردید که اینجا شهر داری چکار می کند اما هیچ اتفاقی رقم نخورده با ید گفت شهرداری چکار کرد انها برجام را نوشتند شما چه قرار دادی امضا کردید...
Iran, Islamic Republic of
شهرداری تهران در 2 سال گذشته 24 کیلومتر خط مترو با 25 ایستگاه احداث کرد هزینه و فایده برجام چه بود ؟!
Iran, Islamic Republic of
شهرداری تهران 650 واگن مترو با انتقال تکنولوژی از چین خریداری کرده است.
Iran, Islamic Republic of
واگن ها طی 5 سال آینده وارد می شود قرار داد برای ساخت آنها بوده
مهدی شبان
Iran, Islamic Republic of
محاکمه باید از قوه قضائیه مطالبه شود .
Iran, Islamic Republic of
ای مرجع قضایی / اقدام انقلابی
Iran, Islamic Republic of
جناب جهانگیری گویا فراموش کردند و معاون کسی بودند که آب خوردن مردم را هم به برجام منوط کرده بودند
Iran, Islamic Republic of
دوباره سر و کله مدیر انقلابی (به اصطلاح خودش) پیدا شد!!!
Iran, Islamic Republic of
سرو کلش که خیلی وقته پیداست تو خواب بودی عزیز برادر
Romania
وقتی ایشان برای ترک فعل های متعدد....محاکمه نمیشود حق دارد خود رایکه تاز میدان بداند
جعفر
Iran, Islamic Republic of
پررویی تاکجا؟