شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

شهیدی که با قاتلش هم مهربان بود

شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب: 854422
سجاد به سربازانی که در سیستان و بلوجستان از لحاظ مالی مشکل داشتند کمک می‌کرد و حتی سربازی که او را به شهادت رساند در اعترافاتش گفته است ...
شهیدی که با قاتلش هم مهربان بود
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، در روایت نحوه شهادت و خصوصیات اخلاقی همسرش سجاد فراهانی از شهدای مدافع امنیت نقل می کند: ما سه سال و چند ماه زیر یک سقف زندگی کردیم سجاد ۹ سال به عنوان نیروی کادری در نیروی انتظامی مشغول به کار بود، ۲ سال برای ماموریت مرزبانی او را به پاسگاه کاسکین بمپور سیستان و بلوچستان فرستادند.

در آن پاسگاه چند نفر نیروی کادری و چند سرباز مشغول فعالیت بودند. یکی از سربازان حدود ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه بامداد ۱۵ آبان سال گذشته با اسلحه ای که موقع پست به او داده بودند ابتدا شهید رسول حسینی را به رگبار بست بعد شهید علی پهلوان را به شهادت رساند. با توجه به اینکه کلید اسلحه خانه دست سجاد بود برای اینکه اسلحه ها را از آنجا خارج کند از همسرم می خواهد کلید آنجا را به او بدهد و او قبول نمی کند و آنها با هم درگیر می شوند، یک گلوله زیر قلب سجاد اصابت می کند و از پشت کمرش خارج می شود و به شهادت می رسد. یکی دیگر از سربازان که در بالای برجک نگهبانی می داده وقتی با دیدن این صحنه می خواسته با یک بلوک سیمانی بر سر قاتل بزند او با تیر به چشمش می زند و او را هم به شهادت می رساند و آن روز چهار نفر در آن پاسگاه به شهادت رسیدند.

در نهایت دو سرباز با شگرد اینکه با او همکاری می کنند او را فریب دادند و توانستند دستگیرش کنند. در اعترافات قاتل و بررسی های دادگاه مشخص شد او از سوی دشمن اجیر شده بود تا در حوادث آبان‌ماه، پاسگاه را از آدم و سلاح خالی کند و سلاح ها را به داخل شهر برساند.

خصوصیات اخلاقی شهید
یکی از خصوصیات بارز سجاد که با گفتن اسمش خانواده و دوستانش به یاد می آورند مهر و عطوفتی است که داشت و در کنار این مهربانی باعث می شد که دردهای دیگران را درمان کند، حتی قاتلش در اعترافات خود گفته من نمی خواستم فراهانی را بزنم او با من خیلی خوب بود و چند بار از او خواستم کلید را بدهد اما او ممانعت کرد. من هم در درگیری به او شلیک کردم. میزان مهربانی سجاد آنقدر زیاد بود که حتی قاتلش دلش نمی آمد او را به شهادت برساند.

کم کاری رسانه ها باعث شده شهدای فراجا دیده نشوند
بعد و قبل از آقا سجاد تعداد زیادی از نیروهای فراجا در سیستان و بلوچستان به شهادت رسیدند ولی کم کاری در فضای رسانه و جامعه باعث شده شهدای فراجا دیده نشوند و مظلوم واقع شوند. امنیتی که در مرز و کشور وجود دارد را مدیون شهدای ناجا هستیم. شهدای مرزبان دور از خانواده با سختی هایی که وجود دارد در مرز خدمت می کنند جایی که سجاد خدمت می کرد هیچ امکانتی نظیر آب، برق، گاز وجود نداشت و به سختی می توانستیم با هم تلفنی صحبت کنیم چون آنتن در آن منطقه ضعیف بود و افراد با این سختی در این مکان ها مرزبانی می کنند. خیلی ها طعنه زدند که نیروهای فراجا حقوق بالا می گیرند، حقوق نیروهای نظامی به حدی نیست که فردی بخواهد به آنجا برود. فقط یک عشق و علاقه ای وجود دارد که باعث می شود نیروهای نظامی از خود و خانواده بگذرند تا امنیت کشور را فراهم کنند.

شبکه های معاند به دنبال آشوب هستند
نزدیک به سالروز اغتشاشات یکسری سلبریتی بیانیه و آموزش می دادند. ما طبق دستوری که حضرت آقا در جهاد تببین دادند موظف هستیم با روشنگری دیگران را آگاه کنیم هر چند در این مدت افراد باید متوجه می شدند که هدف شبکه های معاند چیست وقتی که پیاده روی اربعین را بازیچه دست جمهوری اسلامی می بینند باید متوجه شد حرف های دیگرشان با چه منظوری است.

اگر هدف از اغتشاشات اصلاح کشور بود خونی ریخته نمی شد. شبکه های معاند خرج می کنند و آموزش می دهند که چطور وارد خیابان شوید و اغتشاش کنید اگر آدم با تدبیر به این برنامه ها نگاه کند می فهمد دلسوزی در این آموزش ها وجود ندارد اگر دلسوز مملکت بودند جوانان ما را به کشتن نمی دادند.

از باعث و بانی افرادی که خون شهدا را ریختند، نمی گذریم
صحبت من با جوانان هم سن آقا سجاد است، شهدا دلبسته دنیا نبودند اما هم زندگی و هم امید به زندگی داشتند من و خانواده ام هیچ وقت از باعث و بانی افرادی که باعث ریختن خون آقا سجاد و شهدای دیگر شدند نمی گذریم. سرمان را بالا می گیرم بغضمان را نگهه می داریم و قدم می گذاریم برای انتقام جویی از خون شهدای مظلومی که ریخته شد.

خون بچه های ما به برای ندیدن رشد کشور ریخته شد. دشمن نمی تواند ببیند کشور ما از لحاظ علمی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به جایگاه بالایی برسد. الان هم به بهانه مشکلات اقتصادی این اقدام را انجام داده اند چه بسا ضربه محکمی هم به اقتصاد مملکت زده شد.

بعد از شهادت سجاد فرو ریختم
من بعد از شهادت سجاد فرو ریختم عشق و زندگیم از بین رفت. به خاطر بی فکری یکسری از جوانان برای وعده و وعیدهای پوچ الان می بینیم آخر و عاقبت کسی که اجیر شده بود آقا سجاد را به شهادت برساند به کجا رسید. انشالله خدا توفیق بدهد در این مسیر درست بیاندیشیم.
https://jahannews.com/vdcci0q4i2bqp08.ala2.html
jahannews.com/vdcci0q4i2bqp08.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *