شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

آغاز عملیات اجرایی تامین آب شرب خدابنده از سد«تالوار»

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۵۳
کد مطلب: 854205
عملیات اجرایی پروژه تامین آب شرب پنج شهر و ۱۳۴ روستای شهرستان خدابنده از سد«تالوار»آغاز شد.
آغاز عملیات اجرایی تامین آب شرب خدابنده
به گزارش جهان نيوز، اکبر باقری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان عصر امروز در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه تامین آب شرب پنج شهر و ۱۳۴ روستای شهرستان خدابنده از سد«تالوار» اظهار داشت: طول مسیر انتقال ۱۶۱ کیلومتر است و هدف از اجرای آن تامین آب شرب شهرهای گرماب، زرین رود، کرسف، سهرورد، ۵۰ درصد نیاز شهر قیدار و ۱۳۴ روستای مسیر است.
 
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان اظهار داشت: اعتبار موردنیاز برای اجرای این طرح ۲۰ هزار میلیارد ریال برآورد و خط انتقال هشت مخزن تعبیه شده است.
 
وی به پروژه‌های در دست اجرای سدسازی در استان اشاره و خاطرنشان کرد: ۲ سد «ایالو»و «میرزاخانلو» در حال آماده‌شدن برای بهره‌برداری هستند.
 
اکبری افزود: سد بلوبین نیز تا پایان امسال آبگیری می‌شود و سد مراش نیز تا نیمه سال آینده به مرحله آبگیری می‌رسد.
 
در ادامه الماس وندی، معاون تلفیق و امور تنظیم‌گری شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران اظهار کرد: انتقال آب سد تالوار به شهرستان خدابنده طرح بسیار مهمی است و حق مردم منطقه است که از منابع آب تأمین شده، بهره‌مند شوند.
 
معاون تلفیق و امور تنظیم‌گری شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران افزود: طرح‌های آبرسانی نیاز به منابع دارد و دولت سیزدهم در این حوزه تمرکز جدی دارد و طرح‌های نیمه‌تمام عمده‌ای را در زمینه آبرسانی به سرانجام رسانده است.
https://jahannews.com/vdcbgabwsrhbs5p.uiur.html
jahannews.com/vdcbgabwsrhbs5p.uiur.html
برچسب ها: همدان سد تالوار
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *