يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰
تلویزیون‌های فارسی‌زبان بیگانه به حمایت از رژیم صهیونیستی پرداختند

رسانه‌های اغتشاش درخدمت توجیه جنایت

پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۵:۳۵
کد مطلب: 854184
رسانه‌های معاند فارسی زبان با عملکرد این چند روز اخیر، بر ته‌مانده حیثیتی که پس از آشوب پارسال به باد دادند، چوب حراج زدند و وابستگی محتوایی و سرسپردگی خود به رژیم جنایت پیشه صهیونیستی را نشان دادند.
رسانه‌های اغتشاش درخدمت توجیه جنایت
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایران، حملات هوایی رژیم صهیونیستی به باریکه غزه درحالی تداوم دارد که جنگنده‌های اسرائیلی به صورت بی‌هدف تمام منطقه اعم از ساختمان‌های مسکونی، بیمارستان‌ها، مساجد، خیابان‌ها و کوچه‌ها را بمباران می‌کنند.

این بمباران‌های آشفته و عصبی درکنار محاصره همه جانبه و قطع شریان‌های حیاتی مانند آب، برق، غذا، دارو و روند امدادرسانی با هدف خالی‌سازی منطقه از سکنه و ایجاد شرایط کوچ اجباری و نهایتاً افزایش آوارگی فلسطینیان ساکن در غزه صورت می‌گیرند و مهم‌تر اینکه صهیونیست‌ها برای ارعاب ساکنان غزه و درهم شکستن مقاومت روانی ایشان، اخبار و تصاویر این جنایات را هم منتشر می‌کنند.

با این اوصاف اما رسانه‌های غربی و رسانه‌های وابسته به دولت‌های همسو با رژیم صهیونیستی، با تحریف واقعیت سعی در مشروعیت بخشی به این جنایت دارند و این کار را یا از طریق بایکوت جنایات جنگی و ضدانسانی اسرائیل یا از طریق القای مظلومیت صهیونیست‌ها انجام می‌دهند.

رسانه‌های اروپایی و امریکایی این تصویرسازی را با استفاده از معیارهای حرفه‌ای جنگ روانی و تجربه چند ده ساله در سانسور و نمایش بی‌طرفی انجام می‌دهند؛ درحالی که رسانه‌های فارسی زبان معاند به طرز عریان و مبتذلی به دفاع از جنایات اسرائیل و محکومیت مقاومت فلسطین می‌پردازند.

در ادامه به شیوه‌های مشروعیت بخشی به جنایات صهیونیست‌ها توسط قطب‌های رسانه‌ای جریان ضدانقلاب که به دولت‌های متخاصم یا سازمان‌های ضدایرانی وابستگی دارند، پرداخته می‌شود.
 
موساد اینترنشنال

شبکه تروریستی ایران اینترنشنال رسانه‌ای است که پس از انتقال به امریکا و اسکان جدید در لندن، مستقیماً تحت مدیریت و استخدام دولت صهیونیستی و سازمان اطلاعات خارجی آن (موساد) درآمد و چندی پیش محمد منظرپور سردبیر سابق این شبکه هم از این موضوع پرده برداشت.

این شبکه صهیونیستی که در طول چند سال گذشته، تبدیل به تریبونی برای تمام نیروهای ضدایرانی از منافقین تا تجزیه طلبان شده است، درحالی برای مظلومیت اسرائیل مرثیه سرایی می‌کند که در اغتشاشات سال گذشته شیوه‌های جنگ خیابانی را آموزش می‌داد و تحت عناوینی مانند انقلاب و خیزش، به کارگیری شیوه‌های ضدانسانی مانند شکنجه و مثله کردن نیروهای حافظ امنیت توسط آشوبگران را توجیه کرده و مشروع جلوه می‌داد.

پس از عملیات پیروزمندانه طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین و روی آوردن رژیم صهیونیستی به ارتکاب جنایت جنگی، این رسانه ضدایرانی نیز مانند همیشه با توسل به دروغ صریح، اولاً مردم ایران و ملل منطقه را حامی صهیونیست‌ها و مخالف مقاومت حماس در برابر اسرائیل خوانده! و ثانیاً با نادیده انگاشتن ماهیت نظامی شهرک نشینان صهیونیست آنان را به عنوان شهروندان غیرنظامی معرفی کرد و روند مظلوم نمایی را در پیش گرفت.

این رسانه صهیونیستی همچنین با انتشار صحنه‌های بمباران گسترده و انفجار در نوار غزه، بدون اشاره به مسکونی بودن ساختمان‌ها و قربانی شدن مردم محصور در شرایط بی‌برقی، افکار عمومی فارسی‌زبان را به نفع جنایات اسرائیل توجیه می‌کند.
استفاده از نشانه‌های تصویری عاطفی و رمانتیک برای صهیونیست‌ها نیز آخرین تکنیک ایران اینترنشنال برای مظلوم نمایی است.
 
شبکه سلطنتی دلواپس اشغالگران

شبکه دولتی بی‌بی‌سی هم همواره سعی کرده خود را به عنوان رسانه‌ای بی‌طرف نشان دهد؛ هرچند که به دلیل ماهیت امنیتی و وابستگی به سرویس اطلاعات مخفی انگلیس (MI6) در بزنگاه‌ها تبدیل به آموزشگاه تصویری آشوب خیابانی می‌شود.

پس از عملیات طوفان الاقصی نیز بی‌بی‌سی سعی کرد همین روند را در پیش بگیرد و با اذعان به شکست اطلاعاتی رژیم صهیونیستی تلاش کرد القا کند که حقیقت را فارغ از هر جهت‌گیری سیاسی و بین‌المللی منعکس خواهد کرد؛ اما خیلی نتوانست دوام بیاورد و خوی استعماری‌اش غالب شد و صفحه بی‌بی‌سی جهانی به زبان انگلیسی برای شهدای فلسطینی از واژه «died» به معنای مُرده و برای صهیونیست‌ها از واژه «killed» یعنی کشته شده استفاده کرد. بی‌بی‌سی همچنین با تهیه گزارش‌هایی درباره نسبت‌های خانوادگی نیروهای صهیونیست و بار عاطفی بخشیدن به نظامیان اسرائیلی، جنایات آنها را مشروع جلوه می‌دهد.

 صدای امریکا، صدای اسرائیل

شبکه تلویزیونی صدای امریکا وابسته به وزارت خارجه ایالات متحده ضمن تروریست و خرابکار خواندن گروه‌های مقاومت فلسطینی و لبنانی، همان خط مشروع نمایی حملات اسرائیل را ادامه داد. به عنوان نمونه منشه امیری مدیر رادیو اسرائیل در گفت‌و‌گو با این شبکه از اصابت راکت‌های حماس به منازل مسکونی شهرک نشینان ابراز نگرانی کرد.

امیری با اتهام به جمهوری اسلامی و بدون اشاره به هشت دهه کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع فلسطینی مدعی شد «نیروهای حماس شهرک‌ها و مزارع اسرائیلی‌ها را تصرف کردند و اسرائیل اکنون در مقام دفاع است»! «حق مسلم اسرائیل برای دفاع از خود»، «خشونت تروریستی علیه اسرائیل» و «حملات شریرانه حماس» از انگاره‌هایی هستند که صدای امریکا در راستای مظلوم نمایی و مشروعیت بخشی به جنایات صهیونیست‌ها به کار می‌برد.
 
رسانه اتحادیه اروپا همصدا با اسرائیل

یورونیوز فارسی نیز مانند بی‌بی‌سی سعی در نمایش بی‌طرفی دارد و هر از چند گاهی با اعلام مواضع و توصیه‌های بی‌اثر و نمایشی مقامات اتحادیه اروپا مبنی بر لزوم توجه به اخلاق در جنگ و نظیر آن، این روند را پیگیری می‌کند.

اما در چند روز گذشته با وحشیانه خواندن مقاومت حماس در برابر اشغالگری صهیونیست‌ها و جدا انگاشتن مقاومت فلسطین از مردم این کشور، نمایش گروگانگیر بودن حماس و بی‌توجهی به حق مشروع دفاع در برابر اشغالگران، روند عادی و طبیعی جلوه دادن حملات صهیونیست‌ها را در پیش گرفت.
 
عزاداری شبکه بهایی برای کارفرما

شبکه سلطنت‌طلب و بهایی منوتو اما گوی سبقت را در توجیه جنایات صهیونیست‌ها و حمایت از آن، از دیگر رقبا ربود. از پوشیدن رخت عزا توسط کارکنان شبکه تا حمله اعضای آن به موجودیت سرزمین هزاران ساله فلسطین!

رسانه‌های معاند فارسی زبان با عملکرد این چند روز اخیر، بر ته‌مانده حیثیتی که پس از آشوب پارسال به باد دادند، چوب حراج زدند و وابستگی محتوایی و سرسپردگی خود به رژیم جنایت پیشه صهیونیستی را نشان دادند.

شایان ذکر است که این تصویرسازی مطلوب صهیونیست‌ها در تطهیر اسرائیل متوقف نمانده و تا آنجا پیش رفت که حمله نظامی به ایران را هم با کلیدواژه‌هایی مانند «هدف قرار دادن سر اختاپوس» توصیه و تجویز می‌کند.
https://jahannews.com/vdch6kn6k23nmzd.tft2.html
jahannews.com/vdch6kn6k23nmzd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *