شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۲

جدیدترین نقشه خطوط مترو تهران و حومه

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب: 854171
پس از افتتاح چهار ایستگاه مترو تهران در خطوط 6 و 7 نقشه خطوط ناوگان ریلی پایتخت به‌روز رسانی شد.
جدیدترین نقشه خطوط مترو تهران و حومه
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، پس از بهره‌برداری از ایستگاه‌های شهید آرمان علی‌وردی، شهران، شهرزیبا و میدان کتاب در خطوط ۶ و ۷ مترو تهران نقشه خطوط ارتباطی این شبکه حمل‌و نقل درون شهری به‌روز رسانی شد.

کلنگ احداث مترو تهران در تاریخ  ۱۳۵۶/۸/۲۳ بر زمین زده شد و عملیات اجرایی قطعه یک از خط ۱ مترو حدفاصل بزرگراه شهید حقانی و خیابان شهید بهشتی در دستور کار قرار گرفت.

پس از توقف طرح در سال ۱۳۶۰، مصوبه اجرای طرح مترو در سال ۱۳۶۴ به وزارت کشور ابلاغ و در سال ۶۵ عملیات احداث تونل‌های مترو مجدد در ۴ نقطه از شهر تهران آغاز شد.

۱۶ اسفند ۱۳۷۷ با حضور رئیس‌جمهور نخستین خط مترو کشور حدفاصل تهران تا کرج آغاز به کارکرد و ۳ اسفند ۱۳۷۸ نخستین خط مترو درون‌شهری، حدفاصل میدان امام خمینی (ره) تا میدان صادقیه با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

در حال حاضر طول شبکه خطوط هفتگانه تهران ۲۷۴ کیلومتر و دارای ۱۵۰ ایستگاه است.
 
https://jahannews.com/vdcd5o0jfyt0kf6.2a2y.html
jahannews.com/vdcd5o0jfyt0kf6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فقط تهرانسر اضافه هست؟؟؟؟
فقط برای تهرانسر نمیشه مترو کشید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مهناز
Iran, Islamic Republic of
باسلام وخسته نباشید از تمام کسانیکه خالصانه زحمت میکشند دستشان را میفشارم .و سلامت و تندرست باشن .با آرزوی بهترینها برای شما عزیزان