يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۰

بیش از ۲۰ هزار دوربین البسه پلیس فعال هستند

چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب: 854158
معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات فراجا از افزایش ۲۴ درصدی ارائه خدمت به شهروندان در سامانه پلیس من خبرداد و گفت: در ۶ ماهه امسال ۱۴ میلیون و ۵۷۰ هزار خدمت رسانی داشتیم.
بیش از ۲۰ هزار دوربین البسه پلیس فعال هستند
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، امروز ۱۹ مهرماه مصادف با آخرین روز هفته انتظامی، نشست خبری سردار احمد دولتخواه معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات فراجا با اصحاب رسانه در ساختمان فاوا در ستاد فرماندهی کل انتظامی کشور برگزار شد.

سردار دولتخواه به تشریح عملکرد و آخرین دستاورد‌های پلیس در حوزه خدمات الکترونیک و فناوری اطلاعات پرداخت و اظهار داشت: اگر به مأموریت در حوزه آی تی و بحث خدمات رسانی اشاره کنیم بیش از ۳۰۰ سامانه و زیر سامانه نرم افزاری طراحی شده و دائماً به روز می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر سه نوع خدمات با درگاه‌های مختلف مردم ارائه می‌دهیم یکی خدمت به آحاد مردم به صورت مستقیم از درگاه‌های مختلف مثل تقاضای گذرنامه؛ دیگری بخشی از ارائه خدمات پلیسی مربوط به سازمان‌ها و دستگاه‌ها است یعنی داده‌هایی که از طرف فناوری اطلاعات در اختیار سازمان‌ها قرار می‌گیرد.

سردار دولتخواه گفت: در برنامه سوم توسعه که پلیس + ۱۰ تشکیل و مقرر شد خدمات ارائه شود؛ یکی از درگاه‌ها همین پلیس + ۱۰ است که در شش ماه امسال بیش از ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار خدمت توسط این دفاتر صورت گرفته است.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات فراجا در ادامه از افزایش ۲۴ درصدی ارائه خدمت به شهروندان در سامانه پلیس من اشاره کرد و گفت: در ۶ ماهه امسال ۱۴ میلیون و ۵۷۰ هزار خدمت رسانی داشتیم.

معاون اطلاعات و ارتباطات فراجا همچنین به هوشمند سازی خدمات پلیس اشاره کرد و گفت: اکنون ۲۰ هزار دوربین البسه در اختیار پلیس قرار دارد که تا پایان امسال به ۲۸ هزار دوربین خواهد رسید.

سردار دولتخواه با اعلام اینکه هشت هزار دوربین البسه تا پیش از آذرماه در اختیار پلیس قرار می‌گیرد، ابراز امیدواری کرد که با تامین اعتبار لازم، بتوان تا پایان سال، شمار بیشتری از مأموران را به این دوربین‌ها مجهز کرد.

وی نیاز پلیس به دوربین البسته را بیش از ۵۰ هزار دستگاه برآورد کرد.

معاون اطلاعات و ارتباطات فراجا در ادامه به هوشمند شدن خدمات پلیس اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ از طریق درگاه‌های مختلف به مردم ارائه شد.

سردار دولتخواه با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی افزود: اکنون رسانه بهترین سنگر و خاکریز برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن است و باید رسانه جلودار این جنگ برای پیروزی باشد.

به گفته وی، در فراجا برای بهره گیری از رسانه و همچنین فناوری‌های نوین در خدمات سانی به مردم برنامه‌های مدونی شکل گرفته است.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات فراجا گفت: بیش از ۳۰۰ سامانه و زیرسامانه نرم افزاری برای خدمات رسانی به مردم در گستره کشور ایجاد شده تا برای تصمیم‌گیری و خدمات به مردم در کوتاه‌ترین زمان با دقت و کیفیت بالا اطلاعات موردنظر را ارائه دهد.

سردار دولتخواه ادامه داد: اکنون «فاوا» سه نوع خدمت با درگا‌های مختلف در حال ارائه است که یکی از آن‌ها خدمات مستقیم به مردم است. بخش دیگری از خدمات به حوزه سازمان‌ها و دستگاه‌ها است تا این نهاد‌ها با استفاده از داده‌های پلیس بهترین خدمات را برای جامعه ارائه کنند.

وی اضافه کرد: بخش دیگر خدمات فناوری ارتباطات و اطلاعات پلیس مربوط به سکو‌های مجازی است که پلیس توانسته با ویژگی‌های سکو‌ها مردم بتوانندبا سرعت و دقت از این سکو‌ها خدمات دریافت کنند که می‌توان به درگاه «سافت» مجوز‌ها و اسناد اعتباری اشاره کرد.

به گفته معاون فاوا فراجا، امروز یکهزار و ۴۰ دفتر خدماتی در کشور فعال است و قرار شد ۵۰ دفتر در مناطق محروم ایجاد شود و علاوه بر این طی ۶ ماه سال جاری ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار خدمت از طریق این دفاتر ارائه شده است.

سردار دولتخواه اعلام کرد: همچنین طی این مدت از طریق وبگاه‌ها ۲۷ خدمت ارائه شد که به بیش از چهار میلیون رسیده است. از دیگر اقدامات ما اتصال به درگاه خدمت هوشمند دولت بود که ۲۴ خدمت با بیش از سه میلیون مورد ارائه شد.

وی همچنین به ۱۴ و نیم میلیون خدمت از طریق سامانه و اپلیکیشن پلیس من با ۳۶ خدمت اشاره کرد و گفت: این میزان نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد افزایش یافته است.

وی به ارائه خدمات به ۳۲ دستگاه با ۲۲۹ میلیون خدمت اشاره کرد و گفت: این میزان ۳۲ درصد افزایش یافته و اکنون در تمامی کلانتری‌ها به صورت مستقیم پرونده‌ها به شکل سامانه‌ای وارد دستگاه قضایی شده است.
https://jahannews.com/vdciw5avvt1awz2.cbct.html
jahannews.com/vdciw5avvt1awz2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *