شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

عرضه ۳۷۱ میلیون دلاری در ۱ روز/ عرضه دلار از تقاضا بیشتر شد

دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب: 853918
پس از بروز برخی نوسانات در بازار ارز طی یکی دو روز گذشته که با تلاش سفته‌بازها و دلالان برای سوء استفاده از این شرایط همراه بود، بانک مرکزی در اقدامی به موقع برای مدیریت بازار و حفظ آرامش در بازار ارز وارد عمل شد.
عرضه دلار از تقاضا بیشتر شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، تحت تاثیر حضور به موقع و موثر بانک مرکزی در مدیریت این فضا و همچنین حضور فعال شرکت‌های پتروشیمی، تا ساعت 18 دیروز یکشنبه، بازار حواله، عرضه‌ی بسیار مطلوب و کم‌سابقه‌ای داشت و طی این روز مجموعا 371 میلیون دلار عرضه و 288 میلیون دلار معامله انجام شد.

این اقدام به موقع نشان داد که بانک مرکزی بر خلاف برخی جوسازی‌های هدفمند، کاملا بر بازار مسلط است و با دست پُر از نظر ارزی توان مدیریت این بازار و تخصیص لازم برای ثبت سفارش‌ها را دارد.

نکته آنکه؛ با وجود تلاش ذی‌نفعان افزایش نرخ ارز در کشور برای ایجاد التهابات ارزی که هر روز به بهانه‌های مختلف و با روایت‌سازی‌های جعلی، می‌کوشند ضمن به چالش کشیدن سیاست‌های نظام، آرامش روانی بازار را با هدف سوداگری به هم بزنند، هماهنگی‌های بین دستگاهی و اشراف هم‌زمان دستگاه‌های تصمیم‌گیر و اجرایی تاکنون مانع تحقق اهداف سوداگران شده است.

در همین راستا؛ باید بر این نکته تاکید و تصریح کرد که اتفاقا افزایش اقتدار سیاسی و نظامی به عنوان یکی از مهم‌ترین شروط لازم تقویت ارزش پول ملی در کنار مجموعه عوامل دیگر، موجب افزایش ارزش پول ملی طی 6 ماه گذشته نسبت به ارزهایی مثل لیر و دیگر ارزهای منطقه شده است.
https://jahannews.com/vdcb8fbwwrhbs9p.uiur.html
jahannews.com/vdcb8fbwwrhbs9p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *