شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

تنش‌ها بین‌ دو کره بالا گرفت

چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب: 853260
در پی تشدید تنش‌ها بین دو کره جنوبی و شمالی، سئول به پیونگ‌یانگ هشدار داد که هرگونه حمله اتمی پیونگ‌یانگ، پایان این کشور خواهد بود.
تنش‌ها بین‌ دو کره بالا گرفت
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، در پی تشدید تنش‌ها بین سئول و پیونگ‌یانگ، کره جنوبی تأکید کرده که در صورت بروز هرگونه درگیری بین سئول و پیونگ‌یانگ، واشنگتن به کمک کره جنوبی خواهد آمد و «پایان رژیم کره شمالی» رقم خواهد خورد.

وزارت دفاع کره جنوبی امروز (چهارشنبه) بیانه‌ای را در واکنش به تحولات اخیر در کره شمالی و پس از آن‌ صادرکردند که مقام‌های پیونگ‌یانگ متعهد شدند زرادخانه‌های اتمی خود را تقویت کنند و حتی این سیاست را در قانون اساسی کره شمالی تدوین کنند.

در بیانیه وزارت دفاع کره جنوبی آمده است: «ارتش ما مجهز به وضعیت آمادگی ترکیبی کره جنوبی و ایالات متحده است که می‌تواند به هر حمله‌ای از سوی کره شمالی به شدت پاسخ دهد. اگر این کشور تلاش کند از سلاح‌های هسته‌ای استفاده کند، با پایان رژیم خود مواجه خواهد شد».

وزارت دفاع کره جنوبی ادامه داد که نیروهای هسته‌ای پیونگ‌یانگ، «یک تهدید بزرگ است که به صلح وثبات در منطقه آسیب می‌زند و اگر این وضعیت ادامه یابد، فقط کره شمالی را بیش‌ از پیش از جامعه بین‌الملل منزوی می‌کند».

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی هفته گذشته در جریان سخنرانی در مجمع عالی خلق تصریح کرد که تلاش این کشور برای دستیابی به تسلیحات هسته ای، «به عنوان قانون اساسی دولت دائمی شده است».

برخلاف اظهارات کره جنوبی، کیم تأکید کرد که تسلیحات اتمی به کره شمالی در«مهار جنگ ومحافظت از صلح منطقه‌ای و جهانی با توسعه سریع سلاح های هسته ای به سطح بالاتر  کمک‌ می‌کند».

وی ادامه داد که دولت صرفاً «مبانی قانونی برای تضمین امنیت» را ایجاد کرده است.
متمم جدید قانون اساسی کره شمالی یک سال پس از آن آمده است که پارلمان این کشور سیاست تسلیحات اتمی کیم را بعنوان «برگشت‌ناپذیر» تدوین کرده است که شامل تصویب استفاده از این تسلیحات برای اقدام پیشگیرانه می‌شود.

کره شمالی درخواست کره جنوبی وآمریکا برای کنار گذاشتن برنامه اتمی در قبال وعده کاهش تحریم‌ها را رد کرده است. کیم در اوایل سال جاری متعهد شد که تولید کلاهک‌های خود را «به‌طور تصاعدی» افزایش دهد.

جدیدترین اظهارات کره جنوبی تأکیدی بر اظهارات «یون سوک یئول» رئیس‌جمهور کره جنوبی است که هشدار داد که کره شمالی در صورتیکه از تسلیحات اتمی استفاده کند، پایان خود را رقم خواهد زد.

از طرف دیگر، در آن زمان، رئیس‌جمهور کره جنوبی، همچنین از روابط نزدیک سئول با واشنگتن که در حال حاضر تنها 30 هزار نظامی در کره جنوبی دارد، سخن گفت.
https://jahannews.com/vdcb0fbwgrhbs5p.uiur.html
jahannews.com/vdcb0fbwgrhbs5p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
Iran, Islamic Republic of
كره جنوبي منظورش اينه ميره به باباش ميگه كره شمالي رو بزن منو زده