دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱

طرح «شکار» شبانه پلیس راهور کلید خورد

يکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب: 852889
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از آغاز طرح برخورد با خودروهای متخلف در تهران با نام "طرح شکار" خبر داد.
طرح «شکار» شبانه پلیس راهور کلید خورد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور؛ رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: شب‌ها سرعت‌ها افزایش پیدا می‌کند و زمینه تخلفات حادثه‌ساز بیشتر فراهم می‌شود، برخی رانندگان با رفتارهای غلط ترافیکی خود امنیت و آرامش دیگر شهروندان و رانندگان را سلب و به خطر می‌اندازند.

وی با بیان اینکه در 6ماهه اول امسال نزدیک به 300 نفر کشته در شهر تهران بر اثر تصادفات داشته‌ایم، گفت: 60 درصد تصادفات منجر به فوت در بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد.

موسوی‌پور با بیان اینکه 55 درصد تصادفات منجر به فوت در شب اتفاق افتاده، گفت: از این میزان  39 درصد مربوط به عابرین پیاده و 54 درصد مربوط به موتورسواران است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: این آمار و تصادفات دلخراش و حوادث دردناک ما را برآن داشت که طرح تشدید برخورد با تخلفات در بزرگراه‌ها را از شب گذشته (8 مهرماه) آغاز کنیم و با تخلفات حادثه‌ساز که باعث می‌شود امنیت و آرامش در معابر شهر تهران به خطر بیافتد برخورد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تخلفات شبانه در پایتخت تنها لایی‌کشی و حرکات مخاطره‌آمیز و سبقت و سرعت‌های غیرمجاز نیست بلکه تردد خودروهای سنگین در لاین سوم، استفاده از نورهای شدید و زنونی و سرعت‌های زیاد و بحث خطرات دیگر مانند توقف در حاشیه بزرگراه نیز است.

موسوی‌پور گفت: بحث توقف در حاشیه بزرگراه‌ها بسیار مهم است چرا که در شب سرعت‌ها زیاد می‌شود  و همین موضوع امکان بروز حوادث را بسیار زیاد می‌کند.

همچنین بحث تردد عابرین پیاده نیز شب‌ها در برخی بزرگراه‌ها مطرح می‌شود که سرعت غیرمجاز و تاریکی هوا هر دو باعث بروز خطرات جبران‌ناپذیری برای موتورسواران و عابرین پیاده می‌شود که تصادفات را افزایش می‌دهد.

وی بیان کرد: در اکثر حوادثی که روی می‌دهد علت اصلی حادثه متاسفانه در محل نیست. چرا که رانندگانی هستند که حرکات مخاطره‌آمیز و حرکات نمایشی انجام می‌دهند و باعث تغییر مسیر خودروهایی می‌شوند که در مسیر و لاین اصلی خود در حال حرکت هستند و باعث ایجاد حوادث جبران‌ناپذیری برای آنان می‌شوند و پس از آن  از محل خارج شده و حادثه‌ای دردناک را رقم زده و خانواده‌ای را داغدار می‌کنند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بنده به اتفاق همکارانم در طرح تشدید برخورد با این تخلفات در جهت ایجاد امنیت و آرامش تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم معابر ایمنی را برای شهروندان مهیا و فراهم نماییم، برابر مقررات خودروهایی که به طور همزمان مرتکب دو تخلف شوند بمدت 72 ساعت در پارکینگ متوقف می‌شوند.

وی افزود : در بحث تخلفات کامیون‌ها، بحث حفاظ بار و تردد در لاین سوم  و آشکارسازی پلاک سوم مطرح است. پلیس  مبداء حرکت و تردد کامیون‌ها را در شهر تهران شناسایی کرده است و از مبداء ترددهای آنان کنترل می‌شود و اجازه نخواهیم داد که با لاستیک صاف، بار غیر مجاز و با نداشتن حفاظ و سایر تخلفات در معابر شهر تهران تردد کنند.

موسوی‌پور بیان کرد: نداشتن پلاک و تخلفات مربوط به پلاک خط قرمز پلیس راهور تهران بزرگ است چرا که پلاک هویت وسیله نقلیه است و راننده ممکن است هر تخلفی را با این نداشتن پلاک ممکن است انجام دهد و می‌تواند تخلفاتی چون سرعت و سبقت، ورود به محدوده‌های ممنوع و هر نوع تخلف دیگری را بخاطر اینکه پلاک ندارد انجام دهند. همکاران بنده حتما در صورت مشاهده خودرو را متوقف از ادامه حرکت آنها جلوگیری می‌کنند.

رئیس پلیس  راهور تهران بزرگ گفت: در قرارگاه سرعت از طریق مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ متخلفینی که بیش از 50 کیلومتر بیش از حد مجاز سرعت دارند را به قرارگاه فراخوان و احضار می‌شوند و بنا بر دستور قضایی که اخذ شده خودروهای آنان اعمال قانون شده و در خصوص عدم تخلف مجدد از آنها تعهدی گرفته می‌شود.
https://jahannews.com/vdch6in6w23nm6d.tft2.html
jahannews.com/vdch6in6w23nm6d.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
....