دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

جوانان عراقی به دنبال آثار امام خمینی در نمایشگاه کتاب بغداد +تصاویر

دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 852111
روز سوم نمایشگاه کتاب بغداد با آثاری از امام خمینی، شهید سیدمرتضی آوینی، ابوالقاسم فردوسی، رضا امیرخانی، محمدرضا بایرامی، اکرم اسلامی و ... روبه‌رو شدیم که جوانان و نوجوانان کشور میزبان، سخت به دنبال خرید آن‌ها بودند.
جوانان عراقی به دنبال آثار امام خمینی
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، روز سوم با تعدادی از غرفه‌ها مواجه شدم که کم و بیش آثار متفکران ایرانی را موجود داشتند؛ البته نسبتش بسیار اندک بود. اما همین اندک هم خوشحال‌کننده است که آثاری از امام خمینی(ره)، آیت‌الله خامنه‌ای، شهید سیدمرتضی آوینی، حجت‌الاسلام ری‌شهری، شهید مصطفی چمران، شهید مطهری و علی شریعتی را ناشران عرب‌زبان ترجمه کرده و به مخاطبان عرضه می‌کنند.
 

در غرفه انتشارات التنوع الثقافی، اثری از امام خمینی را دیدم که چاپ اول و دومش در سال‌های ۱۹۷۹ بود و الان در نمایشگاه کتاب بغداد ۴۴ ساله است!

حاج عصام نعمه، مدیر غرفه دارالمعارف الاسلامیه و الثقافیه می‌گوید که بسیاری از نوجوانان و جوانان عراقی در این چند روز گذشته از نمایشگاه به دنبال آثار امام خمینی(ره) هستند که برای‌ ما جالب است.
 

آثاری هم از ادبیات داستانی و دفاع مقدس در این نمایشگاه موجود است. در یکی از غرفه‌ها «من او» و «داستان سیستان» رضا امیرخانی، «آنک آن یتیم نظرکرده» محمدرضا سرشار، «خاطرات سفیر» نیلوفر شادمهری، حسین پسر غلام حسین، سرباز کوچک امام و سلام بر ابراهیم، ساجی، خاطرات عزت شاهی، تنها گریه کن، آثاری از محمدرضا بایرامی و ... موجود است.
 
رمان «من او» نوشته رضا امیرخانی

البته غزلیات سعدی و حافظ، رباعیات خیام و شاهنامه هم مخاطبان خود را دارد؛ طوری که انتشارات البیضاء از لبنان رباعیات خیام را با ترجمه عربی، اردو و انگلیسی چاپ کرده است، اما در گردشی که در خیابان المتنبی داشتیم و جلوتر روایتش خواهیم کرد، آثاری از احمد شاملو، فروغ فرخزاد و شاعران معاصر ایرانی دیگری در بازار کتاب عراق موجود است و حتی برخی هم به چاپ‌های متعدد رسیده بودند.
 
دیوان حافظ

در وسط نمایشگاه هم سازه‌ای با طراحی کتاب ایجاد کرده‌اند که مردم عکس می‌گیرند. در این سازه از یکی از شعرای عراقی به نام کریم العراقی شعری را نوشته‌اند که مردم با ایستادن در کنار این بیت (معنی بیت: بغداد، آیا خداوند در تمام دنیا شهری مثل تو را آفریده است؟) عکس‌های یادگاریشان را می‌گیرند، اما اینجا فارغ از هر چیزی، خاطر حاج قاسم سلیمانی را طور دیگری می‌خواهند و حتی با عکس‌هایی که در غرفه‌ها نصب شده هم عکس می‌گیرند. آن‌ها خاطراتی هم از این شهید و ابومهدی المهندس نقل می‌کنند و می‌توان گفت که شهید قاسم سلیمانی زبان مشترکی است میان ایرانی‌ها و اعراب.

تصاویر دیگری از نمایشگاه کتاب بغداد اینجا ببینید:
 

جایی که بازدیدکنندگان با آن عکس یادگاری می‌گیرند
 

اثر ترجمه شده از شهید مصطفی چمران در نمایشگاه کتاب بغداد
 

سلفی با شهدای محور مقاومت
 
فضای عمومی نمایشگاه کتاب بغداد
https://jahannews.com/vdcfy0dcyw6dtya.igiw.html
jahannews.com/vdcfy0dcyw6dtya.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *