کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تأمین ۳۴۰۰۰ هکتار اراضی طرح نهضت ملی مسکن

2 مهر 1402 ساعت 14:23

معاون وزیر راه و شهرسازی از اختصاص ۳۴۰۰۰ هکتار اراضی ویژه طرح نهضت ملی مسکن در کشور خبر داد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تاکنون ۳۴ هزار هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور نهایی شده است، اظهار داشت: طرح نهضت ملی مسکن یکی از مهم‌ترین پروژه‌های مسکونی دولت سیزدهم است که در قالب تامین اراضی در حال اجراست و در شهر‌هایی که اراضی به میزان کافی تامین شده باشد پروژه‌ها به صورت یک طبقه و حیاط دار اجرا و ساخته می‌شوند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ضمن اشاره به سرعت مناسب اجرای پروژه نهضت ملی مسکن گفت: طرح نهضت ملی مسکن به سرعت در حال پیشرفت است و برای این طرح تاکنون بیش از ۳۴ هزار هکتار زمین تامین کرده‌ایم. 

مالکی تصریح کرد: صاحبان اراضی که در کنار محدوده شهر‌ها و حریم شهر‌ها دارای مالکیت هستند، اگر بخواهند در اراضی خود ساخت و ساز و فعالیت عمرانی انجام دهند با محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی برای ساخت و ساز مواجه می‌شوند، اما قانونگذار به سازمان ملی زمین و مسکن اجازه داده که با توافق با بخش خصوصی و مردم بتوانیم این اراضی را در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار دهیم.

وی افزود: بخشی از اراضی بعد از اینکه به محدوه شهر‌ها الحاق شد و یا قابلیت ساخت و ساز و کاربری پیدا کرد در اختیار مالک قرار می‌دهیم و بخشی از زمین را نیز در اختیار طرح نهضت ملی مسکن می‌گذاریم.

مالکی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۴ هزار هکتار از اراضی جهت بررسی در دستور کار شورای برنامه‌ریزی و امور زیربنایی استان‌ها قرار دارد و ما منتظر تصمیم‌گیری برای الحاق آن‌ها هستیم و برای ساخت مسکن باید کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تصریح کرد: برای ساخت مسکن بایستی همه جوانب کار از جمله قرار نداشتن در مسیر گسل‌ها و سیلاب و فرونشست‌ها را مد نظر داشت.


کد مطلب: 852047

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/852047/تأمین-۳۴۰۰۰-هکتار-اراضی-طرح-نهضت-ملی-مسکن

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com