يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

کشتی فرنگی؛ صعود ساروی به نیمه‌نهایی

جمعه ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب: 851862
در روز دوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان سه نماینده ایران روی تشک رفتند که حاصل آن صعود ساروی و محسن‌نژاد به نیمه‌نهایی بود.
کشتی فرنگی؛ صعود ساروی به نیمه‌نهایی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، روز دوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان و روز هفتم این رقابت‌ها به کشتی‌های مقدماتی و نیمه نهایی اوزان 60، 72 و 97 کیلوگرم اختصاص داشت. در مسابقات امروز ساروی و محسن‌نژاد موفق به صعود به مرحله نیمه‌نهایی شدند و سهرابی از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. مسابقات نیمه‌نهایی امشب برگزار می‌شود.

تیم کشورمان روز اول را با دو شانس طلای امین میرزازاده و علیرضا مُهمدی و شانس برنز پویا دادمرز به خوبی به اتمام رساند و امشب شانس کسب سه مدال را خواهد داشت.

* وزن 60 کیلوگرم
مهدی محسن‌نژاد که سال گذشته با شکست تلخ و غافلگیرکننده مقابل کرم کمال ترک از دور رقابت های جهانی حذف شد، در مصاف با حفیظوف از آمریکا به راحتی 7_صفر به پیروزی رسید. در مبارزه همزمان 60 کیلوگرم کنیچیرو فومیتا قهرمان سال های 2017 و 2019 جهان که در دور اول سیوبانو قهرمان سال 2021 جهان از مولداوی را سه یک شکست داده بود از سد حریف استونی 5-یک گذشت.

محسن‌نژاد در یک‌هشتم وزن 60 کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان مقابل سئونگ هاک کیم از کره جنوبی با نتیجه 4 بر 2 به پیروزی رسید و راهی یک‌چهارم شد.

مهدی محسن‌نژاد با شکست 7 بر صفر کرائیمر آلمانی به نیمه نهایی رسید. در 60 کیلوگرم باتوجه به مدعیان زیادی که حضور دارند کسب سهمیه المپیک حتی بیش از مدال در اولویت است. محسن‌نژاد سال گذشته بلگراد را بدون مدال ترک کرد.

* وزن 72 کیلوگرم
دانیال سهرابی که با شکست سجاد ایمن طلب در مسابقه انتخابی درون اردویی به تیم ملی فرنگی اعزامی به جهانی بلگراد اضافه شد، اولین فرنگی کار ایران بود که در روز دوم روی تشک رفت. او در وقت اول در خاک پلی تایف اوکراینی قرار گرفت و دو امتیاز از دست داد. کشتی گیر 19 ساله خوزستانی اما خیلی زود امتیاز از دست داده را جبران کرد و 6-2 زمان اول را به سود خود کرد. سهرابی که تا پیش از این کشتی گیر 67 کیلو بود این مبارزه را 8 بر 2 به سود خود تمام کرد.


در دور دوم رقابت‌های وزن 72 کیلوگرم، سهرابی به مصاف علی ارسلان  کشتی‌گیر ایرانی تیم صربستان رفت. ارسلان از اخطار کم کاری وقت اول نهایت استفاده را برد و با اجرای سه بارانداز متوالی هفت صفر پیش افتاد. در وقت دوم اخطار امتیاز به سهرابی داده شد.
در حالی که تماشاگران صربستانی ارسلان را تشویق می‌کردند سهرابی جنگنده ظاهر شد و سه امتیاز گرفت، درخواست چلنج اشتباه یک امتیاز دیگر از آن سهرابی کرد. این کشتی در نهایت 7-7 و به دلیل اینکه ارسلان امتیاز درشت بیشتری گرفته بود به سود او به اتمام رسید. ارسلان سال گذشته بدون اینکه مصافی با نماینده ایران داشته باشد قهرمان جهان شده بود.

ارسلان که دور قبلی دانیال سهرابی را برده بود در حالی که برابر حریف مجارستانی خود 10 بر 5 پیش بود، ضربه فنی شد تا به این ترتیب دانیال سهرابی از دور رقابت‌ها حذف شود. ارسلان بعد از مبارزه شرایط خیلی بدی داشت و با برانکارد او را از تشک خارج کردند.

 
* وزن 97 کیلوگرم
محمدهادی ساروی که دور اول استراحت کرده بود، در دور دوم به مصاف مارکوس راگینگر از اتریش رفت و بدون آنکه به زحمت بیفتد با نتیجه 3 بر یک به پیروزی رسید.

حریف دور سوم او برنده مبارزه کیم از کره و کورنیزاک از لهستان خواهد بود. آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان که کشتی هایش را با برد پشت سر گذاشته تا فینال با نماینده ایران روبه‌رو نخواهد شد.

ساروی سال گذشته مدال برنز جهانی را از آن خود کرده بود.


محمدهادی ساروی در یک هشتم نهایی وزن 97 کیلوگرم در مصاف با کورنیزاک لهستانی در وقت اول در خاک با اجرای بارانداز خود را 7 بر یک پیش انداخت و همین نتیجه را تا پایان حفظ کرد و به پیروزی رسید.

ساروی در مرحله یک‌چهارم وزن 97 کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان مقابل  فلیکس بالدائوف از نروژ با نتیجه 4 بر یک پیروزی رسید و راهی نیمه‌نهایی شد.
https://jahannews.com/vdch-zn6i23nm6d.tft2.html
jahannews.com/vdch-zn6i23nm6d.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *