شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۲
۱

اقدام دولت سیزدهم در آزادسازی منابع بلوکه شده

جمعه ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب: 851840
رئیس مرکز تجارت جهانی ایران گفت: آزادسازی ارزهای بلوکه شده، اقدام مثبتی از سوی دولت سیزدهم است و سبب غنی شدن منابع ارزی کشور و کاهش قیمت ارز می‌شود و اشتیاق‌ها برای خرید ارز و التهابات را کاهش می‌دهد.
اقدام دولت سیزدهم در آزادسازی منابع بلوکه شده
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، نرخ ارز در کشور همواره متاثر از شرایط اقتصادی و سیاسی بوده است و حال که نزدیک ۶ ماه از ثبات بازار ارز می‌گذرد و این امر را می‌توان نتیجه سیاست‌های بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز همچون تاسیس مرکز مبادله ارز، عرضه ارز اربعین، تامین ارز واردکنندگان کالاهای اساسی و آزادسازی ارزهای بلوکه شده عنوان کرد.

این روزها بحث آزادسازی ارزهای بلوکه داغ است. در هفته گذشته ۶ میلیارد دلار از ارزهای بلوکه شده ایران در کره جنوبی به حساب ۶ بانک کشورمان در قطر واریز شد.

محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: کلیه منابع حاصله ذخایر ارزی بانک مرکزی است و بنا به مصالح ملی و برای تقویت ریال از آن استفاده خواهد شد.

رئیس جمهوری نیز در مصاحبه با رسانه‌ها در آمریکا تاکید کرد که این ارزها در امور مردم هزینه می‌شود.

با انتشار خبر آزادسازی ارزهای بلوکه شده و تاکید عالی‌ترین مقامات کشور در زمینه هزینه کرد ارزهای بلوکه شده شاهد روند نزولی قیمت ارز در بازار بودیم.

کاهش التهابات در بازار ارز
«محمدرضا سبزعلیپور» رئیس مرکز تجارت جهانی کشور گفت: بحث آزادسازی دلارهای بلوکه شده در کره، اقدام مناسبی است و بایستی برای آزادسازی ارزهای بلوکه شده در دیگر کشورها تلاش شود و فرایند آزادسازی آنها را از طریق گفت‌وگو و تنش‌زدایی پیگیری کنیم.

وی افزود: ورود ارزهای آزاد شده به کشور و واریز آن به خزانه، از یک سو تاثیر مثبتی بر بازار ارز و جو روانی جامعه خواهد داشت و از سوی دیگر بانک مرکزی از لحاظ منابع ارزی غنی و اشتیاق مردم برای خرید ارز کاهش می‌شود.

این کارشناس تاکید کرد: جو روانی حاصل از آزادسازی پول‌های بلوکه شده التهابات بازار ارز را کاهش می‌دهد و رشد نرخ‌ ارز در بازار را متوقف می‌کند و حتی اگر نرخ ارز کاهش نیابد نرخ ارز ثابت خواهد ماند.

سبزعلیپور تصریح کرد: سال‌هاست تحریم‌های ظالمانه بر کشور اعمال می‌شود و اجازه فروش نفت را نداریم و راه انتقال پول به سختی انجام می‌شود؛ بنابراین کشور نیاز به منابع بیشتری دارد تا قدم‌های مثبتی را بردارد.

وی توصیه کرد: بایستی به دنبال درآمدهای ارزی بیشتر باشیم چه از طریق آزادسازی ارزهای بلوکه شده یا ایجاد درآمدهای ارزی دیگر.

این کارشناس ادامه داد: مسوولان باید تلاش کنند پول‌های بلوکه شده به صورت نقد دریافت کنند.
https://jahannews.com/vdcdof0jzyt0kj6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdof0jzyt0kj6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ماشاءالله به رییسی