کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ربیعی: آشوب‌ها در ظاهر تمام شد! +جزئیات

28 شهريور 1402 ساعت 14:36

ربیعی در یادداشتی پیرامون اغتشاشات سال گذشته نوشته است: سنجش‌ها، مطالعات و شواهد رفتاری حکایت از آن دارد که به‌رغم فروکش کردن در تظاهر فیزیکی ظرفیت ذهنی آن کماکان باقی است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از مشرق، علی ربیعی فعال چپ و از مقامات دولت روحانی به تازگی در یادداشتی پیرامون اغتشاشات سال گذشته که به بهانه سالگرد این آشوب‌ها نوشته، ضمن جنبش خواندن این غائله تأکید کرده است:

"سنجش‌ها، مطالعات و شواهد رفتاری حکایت از آن دارد که به‌رغم فروکش کردن در تظاهر فیزیکی ظرفیت ذهنی آن کماکان باقی است."

به گزارش خبرآنلاین، او در پایان یادداشت خود نیز به بهانه اصلاح و پیشنهاد برای به سامان رساندن می‌نویسد: تحریک نکردن جامعه با اصرار بر سیاست‌های تعارض‌آمیز گذشته و حرکت به سمت اصلاح سیاست‌های فرهنگی و اجتماعی، میدان دادن به نهادهای مدنی و استفاده از فرصت‌های باقی‌مانده جهانی برای بازگشت به برجام و نهایتا در پیش گرفتن سیاست‌های اقتصادی و توسعه‌ای راه‌هایی است که باید به ‌طور اجتناب‌ناپذبر پیموده شود و متضمن همدلی رو به آینده خواهد بود.

*ما قضاوت درباره یادداشت ربیعی را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم و البته این سابقه را هم درباره او بیان می‌کنیم که ربیعی پس از پایان اغتشاشات آبان 98 نیز طی یادداشتی تأکید کرده بود که "حکایت همچنان باقیست"!

در خوانش یادداشت‌های ربیعی همچنین به نوعی تقدیس اغتشاش نیز می‌رسیم. آنجا که او تأکیدی بر مذمت اغتشاش و تحرک خیابانی ندارد (و مثلا در همین یادداشت حتی یک کلمه در نکوهش بلوا بیان نشده است) و حتی ابایی ندارد از اینکه به یک اغتشاش کور و خانمانسوز مدال بدهد و لفظ مدح‌گونه‌ی "جنبش" را برای آن به کار ببرد.

ربیعی به تازگی نیز از این گفته است که عده‌ای همیشه قصد دارند حال مردم را بگیرند!

هیچ حرکت غیر عقلانی و خانمانسوزی در خیابان‌ها رخ نمی‌دهد مگر آنکه بانیان و فرماندهانی دارد. آن فرماندهان را باید پیدا کرد و با نگاه تبیینی_امنیتی زیر ضربه برد و گرنه همانگونه که از تمنّای عده‌ای پیداست؛ آشوب تمام نخواهد شد!


کد مطلب: 851535

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/851535/ربیعی-آشوب-ها-ظاهر-تمام-جزئیات

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com