شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۸

تاثیر قطعی معدل در کنکور حذف شد

سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب: 851522
نمایندگان در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا با ادامه روال برگزاری کنکور تا ۳ دوره آینده به شیوه قبل موافقت و وزارت آموزش و پرورش را مکلف به ایجاد زیرساخت های لازم جهت اعمال تاثیر قطعی معدل در کنکور ۱۴۰۶ کردند.
تاثیر قطعی معدل در کنکور حذف شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، رسیدگی به گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درخصوص طرح یک فوریتی الحاق یک ماده به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار داشت.

نمایندگان پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان، با رفع ابهام ماده 2 این طرح با 119 رأی موافق، 63 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 214 نماینده حاضر در صحن که از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری مطرح شده بود، موافقت کردند.

براساس رفع ابهام صورت گرفته در ماده 2 این طرح؛ تبصره 5 قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور بدین شرح اصلاح شد:

وزارت آموزش و پرورش مکلف است تمامی زیرساخت‌های لازم جهت اعمال تاثیر قطعی معدل در تعیین تراز و رتبه شرکت‌کنندگان در کنکور سال 1406 و بعد از آن را فراهم کند و تا موعد یاد شده، کنکور سال های 1403، 1404 و 1405 به روال کنکور سال های قبل از 1402 برگزار می‌شود.
https://jahannews.com/vdcau6nau49nmm1.k5k4.html
jahannews.com/vdcau6nau49nmm1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عبد الله
Iran, Islamic Republic of
سلام
دوسال است روی درسهای عمومی کارنکرده اند حالا 6 ماه مانده به کنکور یک دفعه مجلس قانون را عوض می کند.
Iran, Islamic Republic of
دقیقا دو سال عمومی ها رو کار نکردند الان طفلکی بچه های دوازدهم امسال .پشت کنکوریها خیلی به نفع شون شد. باز وقت بیشتر دارند عمومی هم کار کنند ولی دوازدهمی بیشتر از دوازدهمش نمیتونه کار کنه
Iran, Islamic Republic of
۶ ماه خیلی زمانه
مجید سرابی
Iran, Islamic Republic of
واقعا دم نمایندگان گرم .
مهدی
Iran, Islamic Republic of
....
رضا
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مجلسی های بزرگوار لطفا از بحث تعطیلی دو روز پایانی هفته کسی از شما خبری داره؟
Iran, Islamic Republic of
این مجلس معلوم نیست چکار می کند، با تغییر صددرصدی نمایندگان مجلس در اسفند ماه شاهد رویش جوانه های امید در کشور باشیم