شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

تحریم‌ آمریکا علیه وزارت اطلاعات و احمدی نژاد

سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۱۷
کد مطلب: 851437
خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد که وزارت اطلاعات ایران و محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری سابق تحت تحریم‌های آمریکا قرار گرفتند.
تحریم‌ آمریکا علیه وزارت اطلاعات و احمدی نژاد
به گزارش جهان نيوز، خبرگزاری رویترز امروز دوشنبه گزارش داد که مقام‌های ارشد دولت بایدن روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفتند واشنگتن فشار علیه ایران را با اعمال تحریم‌های تازه علیه وزارت اطلاعات و محمود احمدی نژاد حفظ خواهد کرد.

رویترز به نقل از این مقام‌ها دلیل تحریم آمریکا را دخالت احمدی نژاد و وزارت اطلاعات در دستگیری 5 زندانی آمریکایی که به تازگی آزاد شدند، عنوان کرده است.

با اینحال آنها گفتند که درب دیپلماسی به روی برنامه هسته‌ای ایران هنوز به صورت کامل بسته نشده است.

مقام ارشد دولتی گفت: اگر فرصتی ببینیم از آن استفاده خواهیم کرد اما در حال حاضر هیچ چیزی برای گفتن ندارم.

این مقام آگاه در پاسخ به اینکه آیا مذاکرات غیر مستقیمی با مقام‌های ایرانی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل انجام خواهد شد؟، گفت: شما پرسیدید که آیا مذاکرات برنامه ریزی شده در این هفته وجود دارد، قطعا خیر.

این مقام بیان کرد: طبق توافق روز دوشنبه، 6 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران که پیشتر در حسابی در کره جنوبی محدود شده بود، به یک حساب محدود در قطر منتقل شده است جاییکه آنها برای تراکنش‌های بشردوستانه بسیار محدود در دسترس خواهد بود.

وی این اقلام را ذیل غذا، دارو، دستگاه‌های پزشکی و محصولات کشاورزی طبقه بندی کرده است. 

او اضافه کرد: اگر ایران سعی در انحراف دارایی‌ها کند یا از آنها برای چیزی به غیر از اهداف بشردوستانه محدود استفاده کند، ما برای قفل کردن این دارایی‌ها اقدام خواهیم کرد.

این مقام ارشد دولت آمریکا همچنین اظهار داشت که تبادل زندانی که آزادی زندانی‌های آمریکایی در ایران را تضمین کرد، رابطه متخاصم آمریکا با ایران را تغییر نخواهد داد، اگرچه درب دیپلماسی برای برنامه هسته‌ای ایران همچنان باز است.

با اینحال آنها گفتند که درب دیپلماسی به روی برنامه هسته‌ای ایران هنوز به صورت کامل بسته نشده است.
https://jahannews.com/vdcfmydcew6dtja.igiw.html
jahannews.com/vdcfmydcew6dtja.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *