يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

ورود ۵ میلیون زائر به مشهد

شنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب: 851084
گنابادی‌نژاد در خصوص ظرفیت‌های حوزه هوایی بیان کرد: در حوزه حمل‌ونقل هوایی نیز ظرفیت پروازها برای جابجایی زائر افزایش پیدا کرده بود. همچنین استفاده از هواپیماهای پهن‌پیکر در دستور کار قرار داشت تا بتوانیم زائران بیشتری را به کمک هواپیما جابجا کنیم.
ورود ۵ میلیون زائر به مشهد
به گزارش جهان نيوز به نقل از به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: همه زائران، امروز ۲۵ شهریور ماه اصرار به بازگشت از مشهد نداشته باشند تا ایمنی مناسبی در جاده‌ها داشته باشیم و بتوانیم سازماندهی مناسبی در تامین وسایل نقلیه عمومی برای بازگشت فراهم کنیم.
 
حجت گنابادی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته برای بازگشت زائران از مشهد اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های مفصلی که از قبل پیش‌بینی شده و هماهنگی‌های گسترده‌ای که صورت گرفته، به ویژه در حوزه ضوابط و مقررات و در حوزه هم‌افزایی تاکنون شرایط خوبی در مشهد داشته‌ایم.
 
وی ادامه داد: مطابق گزارش مدیر کل راهداری خراسان رضوی بلیت بیش از ۱۹۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران پیش‌فروش شده که یک رکورد در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای محسوب می‌شود.
 
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در خصوص برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حوزه راه‌آهن خاطرنشان کرد: مدیرعامل راه‌آهن اعلام کرد که قطارهای فوق‌العاده پیش‌بینی شده است. همچنین ۳ قطار محلی برای بازگشت زائران پیاده به شهرهای نقاب، نیشابور و سرخس در نظر گرفته شده است.
 
گنابادی‌نژاد در خصوص ظرفیت‌های حوزه هوایی بیان کرد: در حوزه حمل‌ونقل هوایی نیز ظرفیت پروازها برای جابجایی زائران افزایش پیدا کرده بود. همچنین استفاده از هواپیماهای پهن‌پیکر در دستور کار قرار داشت تا بتوانیم زائران بیشتری را به کمک هواپیما جابجا کنیم.
 
وی با اشاره به ورود ۵ میلیون زائر به مشهد تا امروز تاکید کرد: زائرانی که چه با وسیله نقلیه شخصی و چه با وسایل حمل‌ونقل عمومی به مشهد مشرف شده‌اند، بازگشت خود از مشهد را زمان‌بندی کرده و تمام زائران، امروز ۲۵ شهریور ماه اصرار به بازگشت نداشته باشند تا ایمنی مناسبی در جاده‌ها داشته باشیم و بتوانیم سازماندهی مناسبی در تامین وسایل نقلیه عمومی برای بازگشت فراهم کنیم.
 
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در خصوص وضعیت اسکان در مشهد عنوان کرد: بیش از ۷۰۰ هزار ظرفیت اسکان قابل توجهی برای دهه پایانی صفر در مشهد ساماندهی شد. البته تمام ظرفیت‌های اسکان به طور کامل تکمیل نشد، اما ظرفیت مراجعه برای اسکان بالا بود و همکاران ما در کمیته اسکان به طور مرتب در حال افزایش ظرفیت اسکان مشهد بودند. نقص قابل توجهی در حوزه اسکان نداشتیم. نمی‌توانم بگویم که در حوزه اسکان بدون نقص بودیم، اما نارضایتی فراگیری از سوی زائران در حوزه اسکان مشاهده نکردیم.
https://jahannews.com/vdcdjf0joyt0kz6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdjf0joyt0kz6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *