يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱

بازتاب درخشش وزنه بردار ایرانی در رسانه خارجی

سه شنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب: 850802
درخشش و قهرمانی وزنه بردار ایرانی در مسابقات قهرمانی جهان در یک رسانه معتبر خارجی بازتاب داشت.
بازتاب درخشش وزنه بردار ایرانی در رسانه خارجی
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، میرمصطفی جوادی در دسته 89 کیلوگرم مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان در ریاض عربستان توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند و طلایی شود.

این درخشش در سایت inside the games بازتاب داشت. در گزارش این سایت آمده است: «مصطفی جوادی در مسابقات جهانی در دسته المپیکی ۸۹‌ کیلوگرم و در دومین تجربه‌اش در وزن جدید در رقابتی سنگین توانست مدال طلای دوضرب و مجموع جهان را بگیرد. آن هم در شرایطی که نام‌های بزرگ چین در دسته ۸۹ کیلوگرم یعنی لی داین و تیان تائو در ریاض بودند. لی و تیان تائو، هر دو دارنده رکورد جهانی، در اوایل با مشکل مواجه شده و پس از دو ناکامی به سکو نرسیدند.

جوادی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کرد ممکن است قهرمان شود، گفت: مطمئناً خیر. من فقط برای یک مدال برنز یا شاید یک نقره تمام تلاشم را به کار گرفته بودم و حتی به طلا فکر هم نمی‌کردم. این بهترین رکورد من در مسابقات بود.

رکورد مجموع او چهار کیلوگرم بهتر از کیانوش رستمی، قهرمان المپیک ۲۰۱۶ است که در مسابقات جهانی سال گذشته ۳۸۰ کیلوگرم وزنه زد و امسال از تیم ایران کنار گذاشته شد.

جوادی که انگلیسی را به خوبی صحبت می‌کند، گفت: این نتیجه‌ی ماه‌ها کار سخت و کاری تیمی بود و امیدوارم مدال‌های بیشتری در راه باشد.

همچنین سجاد انوشیروانی، رئیس فدراسیون وزنه برداری ایران هم گفت: جوادی با آمادگی خوبی برای این مسابقات، خودش را به سطح بالایی رساند. بعد از مسابقات قهرمانی آسیا تعطیلاتی نداشتیم. ما از آن زمان در اردوهای آماده‌سازی حضور داشتیم، با تغذیه خوب، مربیگری خوب، بسیار حرفه‌ای و پیش‌رو کار کردیم. امیدوارم در اینجا مدال‌های بیشتری را کسب کنیم.»
https://jahannews.com/vdcawwnau49nma1.k5k4.html
jahannews.com/vdcawwnau49nma1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسینی کلشتری
Iran, Islamic Republic of
افتخار شهر ما
رودبار زیتون