جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

تماس تلفنی اردوغان با علی‌اف درباره وضعیت قره‌باغ

يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب: 850554
رئیس‌جمهور ترکیه در بحبوحه تشدید تنش‌های باکو و ایروان، با «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان تلفنی درباره مسائل منطقه‌ای و وضعیت در منطقه قره‌باغ کوهستانی گفت‌وگو کرد.
تماس تلفنی اردوغان با علی‌اف درباره وضعیت قره‌باغ
به گزارش جهان نيوز، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز یکشنبه (۱۰ سپتامبر، ۱۹ شهریور) در بحبوحه تنش‌های باکو و ایروان، با «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان تلفنی گفت‌وگو کرد. 

به گزارش خبرگزاری «ترند» جمهوری آذربایجان، در این تماس تلفنی که به ابتکار اردوغان انجام شد، سران دو کشور درباره مسائل منطقه‌ای از جمله عادی‌سازی روابط بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان و وضعیت در منطقه قره‌باغ کوهستانی گفت‌وگو کردند. 

طبق این گزارش، «دو رئیس‌جمهور همچنین درباره چشم‌انداز توسعه روابط برادرانه و متحدانه بین جمهوری آذربایجان و ترکیه تبادل نظر کردند». 

رجب طیب اردوغان امروز همچنین با تشدید تنش‌ها بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان، گفت با «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان گفت‌وگو خواهد کرد. او بعد از پایان نشست گروه ۲۰ در دهلی نو در اشاره به انتخابات شنبه در منطقه قره‌باغ کوهستانی گفت: با پاشینیان تلفنی گفت‌وگو خواهم کرد، شاید فردا. آنچه در قره‌باغ انجام شده مناسب نیست. نمی‌توانیم آن را بپذیریم.

شهروندان منطقه ارمنی‌نشین قره‌باغ دیروز رئیس جدید خود را در حالی انتخاب کردند که ترکیه و جمهوری آذربایجان به شدت به آن واکنش نشان دادند. قانونگذاران پارلمان قره‌باغ کوهستانی با ۲۲ رای موافق «شاموول شاهرامانیان» ۴۵ ساله را به عنوان جانشین «آراییک هاروتونیان» رهبر سابق انتخاب کردند.

ترکیه پیش‌تر انتخاب رئیس جدید در منطقه قره‌باغ را محکوم کرده است. وزارت خارجه ترکیه با محکومیت برگزاری انتخابات در مناطق تحت کنترل نیروهای ارمنستان در قره‌باغ اعلام کرد، این انتخابات نقض حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان است.
https://jahannews.com/vdcen78vejh8nni.b9bj.html
jahannews.com/vdcen78vejh8nni.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *