شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

دست دلالان امسال چطور از بازار ارز اربعین کوتاه شد

يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب: 850490
معاون ارزی اسبق بانک مرکزی گفت: تخصیص ارز اربعین به صورت دینار موجب شد اربعین امسال نقش واسطه‌ها و دلالان بازار ارز بسیار کمرنگ‌تر از سال‌های گذشته شود و تامین ارز برای زوار تسهیل شود.
دست دلالان چطور از بازار ارز اربعین کوتاه شد
به گزارش جهان نيوز، سید کمال سیدعلی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: امسال برای نخستین بار مراحل دریافت ارز اربعین، ساده‌تر از گذشته بود و سهم بیشتری از خدمات توسط سامانه‌های غیرحضوری صورت گرفت.

وی افزود: یکی از مهمترین مزایای دریافت ارز اربعین در سال جاری، بحث سهولت کار بود که زائران توانستند در بسیاری از شهرهای کشور به راحتی ارز مورد نیاز خود برای سفر به عراق را تهیه کنند.

سیدعلی عدم پرداخت ارز اربعین به‌صورت دلار را یکی از اقدامات مهم و مثبت دولت و بانک مرکزی خواند و گفت: فارغ از بحث دلارزدایی در روند تخصیص ارز برای مراسم اربعین امسال، باید به دیگر موارد مثبت پرداخت ارز به‌صورت دینار نیز اشاره کرد که این موضوع بسیاری از مشکلات از جمله تبدیل ارز از دلار به دینار و مراجعه به صرافی‌های ایرانی یا عراقی را از بین برد. قطعا مسافران اربعین متحمل پرداخت هزینه تبدیل دلار به دینار توسط صرافی نیز نشدند و همین امر هم به سود زائران شد.

معاون ارزی اسبق بانک مرکزی ادامه داد: یکی دیگر از تاثیرات مثبت این روند، حذف شدن دلال‌ها و واسطه گران از بازار ارز بود. این موضوع ثابت کرد که روند تخصیص ارز هر چقدر منظم و قانونمندتر باشد به آرامش و ثبات بازار ارز کمک می کند و بی‌تردید به افراد سودجو هم فرصت سوء استفاده نمی‌دهد.

وی اضافه کرد: عرضه ارز اربعین توسط ۶ بانک کشور در قالب ۱۷۹۰ شعبه شهری و روستایی اقدامی موثر بود، طبق بررسی‌ها نحوه پرداخت ارز اربعین ۱۴۰۲ موجب سهولت و رضایت زائران شد که امیدوارم این روند در موارد مشابه و سال آینده نیز تداوم یابد و بتواند ثبات و آرامش بازار ارز را همچنان حفظ کند.
https://jahannews.com/vdcdnz0jzyt0ko6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdnz0jzyt0ko6.2a2y.html
برچسب ها: اربعین عراق دینار
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *