شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۲

رسانه‌‎های غربی از مواجهه مستقیم با اربعین وحشت دارند/ بیش از ۲۲ میلیون عاشق در مدار مغناطیس حسین(ع)

يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب: 850428
به رغم بایکوت رسانه‌های غربی، آستان مقدس حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) اعلام کرد که بیش از ۲۲ میلیون زائر در مراسم اربعین امسال شرکت کردند در بیانیه رسمی عتبه عباسی تأکید شده که این تعداد مربوط به کسانی است که اول صفر تا ساعت ۱۲ ظهر ۲۰ صفر از چهار ورودی اصلی بغداد، نجف، بابل و حسینیه به کربلا وارد شده‌اند.
وحشت رسانه‌‎های غربی از مواجهه مستقیم با اربعین
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، در بیانیه آستان مقدس حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) آمده است که امسال 22 میلیون و 19 هزار و 146 نفر در مراسم اربعین حسینی شرکت کردند.

در بیانیه رسمی عتبه عباسی تأکید شده که این تعداد مربوط به کسانی است که اول صفر تا ساعت 12 ظهر 20 صفر از چهار ورودی اصلی بغداد، نجف، بابل و حسینیه به کربلا وارد شده‌اند.

آمار زائران در سال گذشته 21 میلیون و 198 هزار و 640 نفر اعلام شده بود.


اربعین 1445 را می توان مانور قدرت شیعه نامید، این در حالیست که مقایسه ها نشان می دهد از سال 2016 جمعیت این راهپیمایی بزرگ سیاسی بیش از دو برابر افزایش داشته و هویت بخش ترین رویداد جهانی هر ساله می تواند باعث شگفتی جهانیان شود. 

این رویداد را می توان مانور قدرت جهان تشیع در جهانی نامید که اجتماعات هم ردیف آن هر روز در بی معنایی و پوچی بزرگی سپری می کنند. این مانور قدرت در حالی رقم می خورد که معنایش این است که زمان خانه نشینی رهبران شیعه و کشتار گسترده شیعیان به اتمام رسیده و البته همچنان با توجه به بایکوت های رسانه ای غرب مظلومیت خود را دارد. 

پس از قرن‌ها تشیع به قدرت منطقه‌ای بلامنازع رسیده و قادر است در دل همان جایی که امنیت نداشت بزرگترین رویداد مدنی و سیاسی جهان را رقم بزند. سایه شوم جنگ و کشتار از این منطقه بار خود را بسته و این پدیده را مدیون شهدایی مثل حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی الهمندس هستیم که خود را فداکارانه و با شجاعت فدای برگزاری این مراسم بزرگ می کردند. 

اربعین امروز تکلیف بزرگی بر دوش همه ما به خصوص فعالین رسانه قرار می دهد که با بازتاب بزرگ آن و تیترهای اتفاقا گل درشت بتوانند در مسیر شناساندن اربعین همت بگمارند. 

اربعین امسال چهره سیاسی خود را نیز حفظ کرد آنجا که موکب بنی عامر عزت و جلال قران به زیبایی تو بین الحرمین به تصویر کشید یا صدای خروشان زواری که با لبیک بر ولی امر مسلمین بعضا مواکب انحرافی را به لرزه درآوردند نشانه های خوبی برای تمام سیاسی بودن این واقعه بزرگ بود.


اربعین سال 1402 باز هم با بایکوت رسانه های غربی انگلیسی زبان همراه بود و دوباره این فرضیه را به اثبات رساند که رسانه‌‎های غربی از مواجهه مستقیم با اربعین وحشت دارند چرا که در موضوع اربعین ما نه تنها با یک مواجهه سیاسی بلکه در یک تقابل تمدنی با آن هستیم. 

اربعین همچنین امسال با تحمیق رسانه‌های فارسی زبان معاند همراه بود هر چقدر این رویداد بزرگ‌تر و با عظمت بیشتری برگزار شد اما بایکوت رسانه‌ای آن و همچنین انتشار اخبار دروغین و انحرافی رسانه‌های فارسی زبان هم بیشتر شد. 

رویکرد رسانه‌های فارسی زبان معاند پررنگ کردن اخبار زرد و بی‌فایده، به حاشیه بردن اصل اتفاق و البته احمق فرض کردن مخاطب خود بود. مثلا رسانه انگلیسی BBC شاید بیشتر از هم‌قطارانش به ماجرای اربعین پرداخته است! اما مدل نگاه این رسانه در این خبرهایی که منتشر کرده است، چنانکه در ادامه به آن پرداخته شده، حرفه‌ای نیست و به‌وضوح نمایانگر غرض‌ورزی است. تیرماه امسال مانند سال‌های گذشته که خبر از تمدید گذرنامه برای اربعین آمد، خبرهایی در این مورد از سمت عراق منتشر می‌شد و BBC یکی از خبرها را بسیار پررنگ جلوه داد و آن هم مخالفت عراق با پذیرفتن گذرنامه ویژه اربعین بود. بی‌بی‌سی فارسی این خبر را به نقل از مجید میراحمدی، معاون وزارت کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین منتشر کرد. یا در خبر دیگری به موضوع ارز در اربعین اشاره می‌کند و می‌نویسد: «بانک مرکزی ایران اعلام کرد که امسال به‌جای دلار یا یورو، به زائران اربعین که به عراق سفر می‌کنند در چهارچوب تسهیلات «ارز اربعین» یا «ارز سفر به کربلا»، دینار عراق به قیمت دولتی پرداخت خواهد شد.»  اینکه مردم نقشی در راهپیمایی اربعین ندارند یکی از جلوه‌های پررنگ در این رسانه‌هاست و طوری وانمود می‌شود که انگار همه خدمات از سوی دولت‌ها انجام می‌شود.

مدل شبکه «منوتو» اما متفاوت است. آنها در‌عین اینکه خبرهای اصلی را سانسور کرده اما حاشیه‌هایی را پررنگ می‌کنند که اصلا در شمار خبر به‌حساب نمی‌آید و بیشتر خبرهای زرد است. اخباری که به بهانه اربعین در این رسانه منتشر شده است، ویدئو نقش پررنگی دارد آن هم ویدئوهایی که شاید اصلا رنگ خبر ندارند و فقط حاشیه است. در کل حدود هشت خبر از راهپیمایی اربعین امسال منتشر شده که عمدتا فاقد ارزش خبری ‌‌شأن رسانه‌ای هستند.» مثلا ویدئویی که به اربعین مرتبطش کرده‌اند با تیتر «مسدود کردن مسیر برای برگزاری مراسم اربعین» منتشر شده است. در این ویدئو یک دسته عزاداری نشان داده می‌شود که از خیابانی در لواسان می‌گذرد و کسی که این ویدئو را فرستاده، از بستن خیابان به بهانه عزاداری می‌گوید. یا اینکه در روز اربعین به‌دلیل مراسم عزاداری در خیابان شهید رجایی در تهران این خیابان برای ساعتی بسته بود اما نکته جالب تیتر منوتو برای این مراسم است که نوشته: «تمام مسیرها رو برای مراسم اربعین مسدود کردن.»

اما به‌سراغ ایران‌اینترنشنال برویم. رسانه‌ای که تقریبا همپای BBC و مانند او اخبار خاصی را از مراسم پیاده‌روی اربعین منتشر کرد و روز گذشته در تحلیلی به مراسم اربعین پرداخت و بدون اشاره به حضور ۲۲میلیون نفری در این مراسم، با تیتر «مراسم‌سازی مذهبی جمهوری ‌اسلامی با بودجه دولتی» که نه‌تنها صدها فرسنگ از مرزهای بی‌طرفی و حرفه‌ای‌گری گذشته، بلکه به عیان عقده‌گشایی و سرشار از لمپنیسم است، می‌نویسد: «راهپیمایی سنتی اربعین در عراق در سال‌های اخیر از سوی جمهوری اسلامی به یک مراسم حکومتی تبدیل شده است.»
https://jahannews.com/vdcew78vvjh8nei.b9bj.html
jahannews.com/vdcew78vvjh8nei.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بعنوان هشدار جدی عرض میکنم که دشمنان عنود غربی و عبری و عوامل داخلی انان در ایران و عراق شدیدا دنبال سوار شدن بر موج راهپیمایی اربعین اند و نقشه های شیطانی برای نفوذ و به انحراف کشیدن این مراسم بی نظیر هستند . کما بیش مستندات این توطئه در راهپیمایی اربعین در حال خود نمایی است .
ناصری
Iran, Islamic Republic of
خوب میدانند که فرهنگ اربعین تمام فرهنگها را هضم خواهد کرد