جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰

افزایش ۱۷ درصدی زائران در اربعین نسبت به گذشته

يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب: 849707
تاکنون ۳ میلیون و ۶۴۶ هزار و ۲۶۲ زائر برای زیارت عتبات عالیات از مرز‌های کشور خارج شدند و تا ساعت ۲۴ دیشب یک میلیون و ۶۰۸ هزار و ۵۹۸ زائر وارد کشور شدند.
افزایش ۱۷ درصدی زائران در اربعین نسبت به گذشته
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، «سیدمجید میراحمدی» روز یکشنبه و درباره آخرین آمار مربوط به زائران اربعین گفت: تاکنون ۱۷ درصد افزایش زائر در مقایسه با ادوار گذشته داشتیم که رقم قابل توجهی است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه تاکنون ۳ میلیون و ۶۴۶ هزار و ۲۶۲ زائر برای زیارت عتبات عالیات از مرز‌های کشور خارج و تا ساعت ۲۴ دیشب یک میلیون و ۶۰۸ هزار و ۵۹۸ زائر وارد کشور شدند، افزود: تا این لحظه نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد افزایش ورود زائر به کشور داشتیم که بیانگر این است میزان ماندگاری زائران در عراق کمتر شده و تعداد زیای از این عزیزان زودتر به زیارت رفته و برگشته‌اند.

میراحمدی با اشاره به اقدامات دولت برای تأمین نیاز‌های زائران برای حضور پرشور در حماسه اربعین حسینی خاطرنشان کرد: در اربعین امسال برخلاف سال‌های قبل که با ازدحام جمعیت و مشکلاتی در مرز‌ها و حوزه حمل و نقل شاهد بودیم، با وجود افزایش ۱۷ درصدی عبور زائران از مرزها، برای ورودشان به عراق مشکلات گذشته را نداشتیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین در پاسخ به سؤالی درباره اقدامات انجام شده برای افزایش رضایتمندی زائران گفت: یکی از دلایل مهم در این زمینه، سرمایه‌گذاری جدی زیرساخت‌ها از سوی دولت است و مسیر‌های زمینی ایران نظیر جاده ایلام به مرز مهران و مسیر مواصلاتی اهواز به مرز شلمچه به دلیل چهار بانده شدن منجر به کاهش شدید حجم ترافیک شده است.

میراحمدی افزود: این اقدام برجسته دولت در حوزه زیرساخت‌های عمرانی در تسهیل عبور و مرور جاده‌ای در ایام اربعین نقش به‌سزایی دارد و سطح ترافیک بالای ۲۰ ساعت در روز در سال‌های گذشته را به حدود ۲۰ دقیقه رسانده است.
https://jahannews.com/vdccxoq4m2bq0m8.ala2.html
jahannews.com/vdccxoq4m2bq0m8.ala2.html
برچسب ها: زائر اربعین کربلا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *