يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

هشدار درباره کلاهبرداری به بهانه دریافت وام بانکی

چهارشنبه ۸ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب: 849344
فردی که به بهانه اخذ وام از ۴ شهروند ۹۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، در عملیات کارآگاهان پلیس تهران دستگیر شد.
هشدار درباره کلاهبرداری به بهانه دریافت وام بانکی
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران گفت: در پی شکایت شهروندی مبنی بر کلاهبرداری فردی از او به بهانه گرفتن وام و تسهیلات از بانک‌های دولتی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار اداره چهاردهم کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد فرد کلاهبردار با دادن وعده‌ی گرفتن وام میلیاردی برای شاکی، مبلغ فراوانی از وی دریافت ولی دیگر پاسخگوی تماس‌های تلفنی مال باخته نبوده و متواری شده است.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران گفت: با تشکیل چند پرونده مشابه در این پلیس پرونده‌های مشابه تجمیع و به دست آمد متهم از ۴ شهروند با همین ترفند کلاهبرداری و گریخته است.

وی افزود: بنابر حساسیت موضوع کارآگاهان وارد عمل شدند و در تحقیقات میدانی و اقدامات اطلاعاتی، هویت کلاهبردار حرفه‌ای را شناسایی کردند.

سرهنگ تقی پور بیان داشت: کارآگاهان پس از دریافت این سرنخ مهم، با اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده میدانی پی بردند متهم قصد دارد تا مجدد مرتکب عمل مجرمانه دیگری بشود که بلافاصله با هماهنگی‌های قضائی هنگامی که متهم قصد اغفال شهروندی را داشت دستگیر و پس از انتقال به اداره چهاردهم پلیس آگاهی به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان به مبلغ ۹۰ میلیارد ریال اعتراف کرد.

وی خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهم برای کشف جرایم احتمالی و شناسایی سایر شکات در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار گرفت.
https://jahannews.com/vdcjxheoxuqextz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjxheoxuqextz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *