شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

ورود ماهانه ۲۰ هزار خودروی خارجی

سه شنبه ۷ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 849145
آغاز تحویل خودروهای صفر وارداتی افت شدید قیمت را در بازار رقم زد.
ورود ماهانه ۲۰ هزار خودروی خارجی
به گزارش جهان نيوز به نقل از روزنامه همشهری، اولین خودروهای وارداتی به کشور بعد از تأخیری یک‌ساله در روند واردات، سرانجام صبح دیروز طی مراسمی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت رونمایی شدند. فیات، هیوندا و اشکودا ازجمله خودروهای وارداتی رونمایی شده دیروز بودند و یک دستگاه از چانگان‌های وارداتی شرکت ساپیا نیز در این مراسم به نخستین متقاضی ثبت‌نام‌شده در طرح یکپارچه واردات تحویل داده شد. به‌گفته رئیس سازمان توسعه تجارت تا آخر شهریور تنوع خودروهای وارداتی بیشتر خواهد شد و محصولاتی مثل تویوتا، نیسان، جتا (فولکس آلمانی- چینی) و محصولات کیا نیز به بازار نزدیک‌تر می‌شوند.

تحقق همه تعهدات تا پایان آذر
رئیس سازمان توسعه تجارت در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با همشهری از سرعت گرفتن جریان واردات گفت و وعده داد تا پایان آذر تمام تعهدات طرح سامانه فروش خودروهای خارجی به ثبت‌نام‌شدگان این سامانه محقق شود. مهدی ضیغمی تعداد خودروهای وارداتی تا روز گذشته را قریب به 5 هزار دستگاه عنوان کرد و افزود: با همکاری سازمان استاندارد روند واردات خودرو تسریع شده و حجم اصلی واردات را از اواخر این‌ماه و‌ ماه آینده شاهد خواهیم بود. او افزود: با اتفاقاتی که در بحث ترخیص در حال وقوع است و با همکاری بانک مرکزی در زمینه تامین ارز، تا اواخر آذر همه تعهدات 31هزار ثبت‌نامی طرح عرضه خودروهای وارداتی ادا می‌شود و در زمینه خودروهای هیبرید، هیبرید پلاگین و خودروهای برقی هم واردات قابل توجهی تا آخر امسال خواهیم داشت. به‌گفته رئیس سازمان توسعه تجارت، بیش از 70 هزار دستگاه خودرو ثبت سفارش شده و 10 هزار دستگاه خودرو در مرحله تولید یا بارگیری برای ارسال به ایران هستند. 35 شرکت تا به حال برای واردات خودرو تأیید شده‌اند که از این تعداد 18شرکت ثبت سفارش کرده‌اند و 14شرکت خودروهای خود را در نمایشگاه عرضه کرده‌اند.

رکوردشکنی واردات خودرو
ضیغمی در پاسخ به این پرسش همشهری که چه تعداد از 200 هزار دستگاه وارداتی که تا پایان امسال در برنامه وزارت صمت بوده، محقق خواهد شد، گفت: تحقق واردات این تعداد خودروی صفر تا پایان امسال دشوار است اما ارز واردات خودرو با همکاری بانک مرکزی به خوبی تخصیص پیدا کرده و با گشایش دیگر منابع ارزی کشور، این امیدواری وجود دارد که از زمستان بتوانیم ماهانه 20هزار خودرو وارد کشور کنیم. او احتمال داد که با آغاز واردات خودروهای کارکرده مجموع رقم واردات بتواند به 200 هزار دستگاه هم برسد و رکورد واردات خودرو شکسته شود.

سقوط قیمت در بازار خودرو
همزمان با آغاز تحویل خودروهای صفر وارداتی، قیمت‌ها در کف بازار خودرو با افت شدیدی همراه بود. دیروز قیمت تمام خودروها از تولید داخل و مونتاژی تا محصولات خارجی موجود در بازار کاهش یافت و این کاهش تا آخرین لحظات تنظیم این گزارش همزمان ادامه داشت. دیروز قیمت محصولات پرفروش ایران‌خودرو مثل 206و پژو پارس به‌ترتیب 10 و 5 میلیون تومان پایین آمد. 206 دیروز 460 میلیون تومان و پژو پارس سفارشی سال، 660 میلیون تومان قیمت خوردند. از میان محصولات سایپا بیشترین افت را چانگان تجربه کرد که با کاهش 50 میلیون تومانی نسبت به روز یکشنبه، یک میلیارد تومان قیمت خورد. کاهش قیمت دیگر محصولات براساس آمار و ارقام آگهی‌ها حدود5میلیون تومان بود. کاهش قیمت در دیگر محصولات مونتاژی نیز دیده شد ازجمله هایما که با 10 میلیون تومان افت قیمت، یک میلیارد و 840میلیون تومان قیمت خورد. در خودروهای خارجی حتی برندهایی مثل بنز و بی‌ام‌و که براساس سقف قیمت آیین‌نامه واردات نمی‌توانند در میان محصولات صفر وارداتی قرار گیرند نیز دیروز کاهش قیمت چشمگیر بود. بی‌ام‌و ایکس وان، میتسوبیشی ASX و تویوتا راوفور از خارجی‌هایی بودند که دیروز دست‌کم 200 میلیون تومان از قیمت‌شان کم شد. افت قیمت در برخی خودروهای خارجی تا 500 میلیون تومان هم رسید.
https://jahannews.com/vdci53avwt1a5z2.cbct.html
jahannews.com/vdci53avwt1a5z2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
پس چرا تاثير در قيمت خودرهاي داخلي نداره ؟؟