شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

ایجاد ۳۸۰ هزار فرصت شغلی در ۵ ماه گذشته

دوشنبه ۶ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب: 848987
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در پنج ماه گذشته ۳۸۰ هزار فرصت شغلی براساس آمار سامانه رصد ثبت شده است.
ایجاد ۳۸۰ هزار فرصت شغلی در ۵ ماه گذشته
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، حدود 6 ماه از سال گذشته است و دولت برای سال 1402 ایجاد یک میلیون و 88هزار فرصت شغلی را در اهداف خود برای اشتغال زایی قرار داده است. برنامه دولت سیزدهم از ابتدای استقرار ایجاد سالانه یک میلیون شغل است که هر ساله در ابتدای سال برنامه‌ریزی انجام می‌شود و تقسیم تعهدات دستگاهی و استانی انجام می‌گیرد و توسط وزیران کار و کشور به صورت همزمان به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

سید صولت مرتضوی, وزیر کار با اشاره به ثبت سالانه 670 هزار بیمه شده اجباری جدید در دولت سیزدهم گفت: در بهار سال 1401 براساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری یک درصد کاهش یافته است.

​وی ادامه داد: در دهه گذشته وضعیت اشتغال شرایط مطلوبی نداشت؛ رئیس‌جمهور برنامه ایجاد سالانه یک‌میلیون فرصت شغلی را ارائه کرد و در سال 140 شاهد بودیم که از یک میلیون فرصت شغلی فراتر رفتیم و این پارامتر قابل راستی‌آزمایی و رصد است.

وی بیان کرد: براساس آمار از بهار سال گذشته 728هزار فرصت شغلی ایجاد شده است. در پنج ماه گذشته 380هزار فرصت شغلی براساس آمار سامانه رصد ثبت شده است.

مرتضوی افزود: این اقدامات در حالی است که یک دهه رکود را پشت سر گذاشتیم؛ در دولت گذشته ترسیم توسعه و اقتصاد به خارج از کشور رقم خورده بود و دولتمردان ما بیان می‌کردند که قدرت رقابت در هیچ اقتصاد و صنعتی ندارند.

وی ادامه داد: این در حالی بود که از توانایی زیادی برخوردار هستیم و جوانان این مرز و بوم در حوزه نانو، صنعت هسته‌ای، دستاوردهای نظامی و علمی اقدامات شایانی داشتند و این مسئله توهین به جوانان نخبه ما بود.

مرتضوی یادآور شد:  دیپلماسی ما به‌گونه‌ای بود که بالغ بر هشت میلیارد دلار منابع ما را غرب بلوکه کرد و هر ایرانی را که در کشورهای دنیا مستقل زندگی می‌کرد به جرم دور زدن تحریم‌ها بازداشت می‌کردند.

وی افزود: در این شرایط شخصیتی دلسوخته و عاشق ملت پا به عرصه گذاشت؛ گفته می‌شود دولت صندوق خالی تحویل گرفت و من می‌گویم دولت سیزدهم صندوق بدهکار تحویل گرفت.

وزیر تعاون تصریح کرد: در سال 1400 بالغ بر 400 هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشتیم  و برای گذران برخی از امور کشور و طرح‌های عمرانی نزدیک به 700 همت اوراق خزانه تا سررسید 1404منتشر شده بود و حتی دولت سیزدهم را دولتمردان گذشته بدهکار کرده بودند.

مرتضوی بیان کرد: در سال نخست دولت، صادرات نفت به یک‌میلیون و 100هزار بشکه و به گزارش رویترز به یک‌میلیون و 500هزار بشکه رسیده است.

وی افزود: 14 میلیارد دلار طرح‌های نفتی در دو سال اخیر در عسلویه اجرایی شده است و ما یادمان هست در دو سال اخیر چه میزان قطعی برق و گاز داشتیم و در این مدت هفت هزار مگاوات نیروگاه به ظرفیت کشور افزوده شده است.

وزیر کار بیان کرد: در بحث سیاست خارجی 15سال به دنبال عضویت در شانگهای بودیم ولی در سال نخست این دولت، جمهوری اسلامی عضو گروه شانگهای شد و در دو روز گذشته نیز شاهد بودیم که عضو بریکس نیز شدیم.

مرتضوی بیان کرد: شاهد آن بودیم که دشمنان با ایران‌هراسی تلاش کردند که کشور را به عقب برانند. ولی به لطف الهی پدیده ایران‌هراسی از کشورهای اسلامی رخت می‌بندد و باید همه به فکر دشمن مشترک باشیم.

وی تأکید کرد: ما محکوم به حل مشکلات جامعه هستیم و باید مشکلات مردم را با هم شناسایی و برطرف کنیم. مقرون‌ به‌صرفه کردن دولت با ثبات اقتصادی رقم می‌خورد و حتما صادرات غیرنفتی و تراز تجاری با این اتفاق مثبت می‌شود.
https://jahannews.com/vdcbwwbwzrhba9p.uiur.html
jahannews.com/vdcbwwbwzrhba9p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *