يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱

عفاف و حجاب از مأموریت‌های جدی پلیس است

شنبه ۴ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۵
کد مطلب: 848790
جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به بحث عفاف و حجاب که یکی از مأموریت‌های جدی پلیس به شمار می‌آید، گفت: این موضوع یک تکلیف شرعی و قانونی است که باید مدنظر قرار داد.
عفاف و حجاب از مأموریت‌های جدی پلیس است
به گزارش جهان نيوز، سردار قاسم رضایی در نشست فصلی فرماندهان، معاونان و رؤسای فراجا که در ستاد فرماندهی انتظامی کشور برگزار شد، ضمن عرض تسلیت ایام اربعین و خداقوت به همه همکاران به پاس زحماتی که در اقصی نقاط کشور می‌کشند، اظهار داشت: در کنار این همه تلاش و زحمات و مأموریت‌ها که نتیجه آن، امنیتی است که در جای جای کشور حاکم بوده اما تعدادی از هم رزمانمان حین اجرای مأموریت به درجه رفیع شهادت نائل شدند یا فوت خدمتی داشتند که یاد و خاطره این همه عزیزان را گرامی می‌داریم.

وی تصریح کرد: به طور قطع خانواده‌ها در میزان موفقیت همکاران در اجرای مأموریت شأن تأثیر بسزایی دارند به همین دلیل دغدغه جدی فرمانده کل انتظامی کشور آسایش و آرامش خانواده‌های گرامی این عزیزان است.

سردار رضایی در خصوص اولویت‌های مأموریتی پیش رو طی سال جاری عنوان داشت: یکی از اولویت‌های اساسی در مجموعه انتظامی مدیریت نظم و انضباط، تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی (ع) و همچنین ترافیک است.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به بحث عفاف و حجاب که یکی از مأموریت‌های جدی پلیس به شمار می‌آید، گفت: این موضوع یک تکلیف شرعی و قانونی است که باید حتماً مدنظر قرار داشته باشد.

وی عنوان داشت: موضوع بعدی بحث مقابله با سرقت است، اجرای هوشمندانه طرح‌های عملیاتی مبارزه با سرقت همچنان در دستور کار پلیس است که باید روند آن مورد ارزیابی و پیگیری قرار گیرد.

این مقام ارشد انتظامی کشور بیان داشت: مقابله جدی با قاچاق سلاح و مهمات و کالا، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر، قاچاق و تولید مشروبات الکلی و مقابله جدی با اراذل و اوباش و همچنین مدیریت در حوزه تصادفات سرلوحه مأموریت‌های پلیس است.

سردار رضایی ادامه داد: در رابطه با این اقدامات آنچه که تکلیف می‌شود اجرایی شدن قرارگاه امام علی (ع) در استان‌ها است که هر هفته باید یک جلسه داخلی تشکیل و اقدامات رصد شود تا ضعف‌ها، معایب و مشکلات با استفاده از ظرفیت‌های موجود برطرف شود.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعات در اجرای عملیات‌ها همان گونه که همواره تاکید شده اشراف اطلاعاتی است، هر پلیس تخصصی باید نسبت به اجرای مأموریت خود با برآورد اطلاعاتی و بر اساس سازمان رزم به استفاده متناسب از تجهیزات اقدام کند.

وی به اهتمام جدی بر کاربردی و اجرایی شدن نظارت‌ها در خصوص مرتفع شدن ضعف و مشکلات گفت: در بحث امنیت محله محور روح حاکم به این دستور ایجابی و سلبی است اما ۸۰ درصد آن ایجابی و فقط ۲۰ درصد سلبی است که این موضوع می‌تواند در افزایش سطح رضایت‌مندی مردم بسیار تأثیرگذار باشد.

سردار رضایی حضور به موقع و بهنگام فوریت‌های پلیسی در صحنه و همچنین برخورد مناسب کارکنان کلانتری‌ها با شاکیان را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: یکی دیگر از مواردی که در بحث افزایش رضایت‌مندی مردم مهم است جمع‌آوری معتادان متجاهر و خرده فروشان و مقابله با سرقت است که الحمدلله روند کار بسیار خوب ارزیابی شده هر چند کافی نیست و باید همچنان با جدیت پیگیری شود.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور در بحث قانون‌مندی و رعایت حقوق شهروندی یادآور شد: تأمین نظم و انضباط در ارتقا امنیت جامعه تأثیر بسزایی دارد یکی از این موارد خودروها و موتورهای بی پلاک یا مخدوش است که در بحث انضباط بخشی در دستور جدی پلیس بوده و هست.
https://jahannews.com/vdcdnj0jzyt0o56.2a2y.html
jahannews.com/vdcdnj0jzyt0o56.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مقابله با اراذل واوباش ، قلیان سراها،معتادان متجاهر، را که مخل نظم عمومی هم میباشند ، اضافه کنید