شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

اوکراین حضور خبرنگاران در مناطق جنگی را ممنوع‌ کرد

چهارشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب: 848411
مقامات اوکراینی در دستوری غیرمنتظره حضور خبرنگاران پوشش دهنده جنگ را در خطوط مقدم ممنوع کرده‌اند که به زعم تحلیلگران، احتمالا حاکی از وقوع تلفات سنگین در میان نظامیان این کشور است.
اوکراین حضور خبرنگاران در مناطق جنگی را ممنوع‌کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس‌، روزنامه سوئیسی «لوتامپ» گزارش داد، مقام‌های ارتش اوکراین حضور خبرنگاران رسانه‌ها در مناطق جنگی را ممنوع کرده‌اند و این دستور باعث خشم و نارضایتی بسیاری از خبرنگاران حاضر در اوکراین شده‌ است.

به نوشته این روزنامه سوئیسی، به احتمال زیاد وقوع تلفات سنگین میان نظامیان اوکراینی که نتوانستند در به اصطلاح ضد حمله خود علیه روسیه تحولی را رقم بزنند دلیل پشت اعلام ممنوعیت حضور خبرنگاران خارجی در خط مقدم جنگ است.

روزنامه لوتامپ نوشت: «خط مقدم اکنون کاملا برای این خبرنگاران غیرقابل دسترسی شده است مگر آنکه آنها برای حضورشان از والری زالوژنی، فرمانده نیروهای مسلح اوکراین مجوز کتبی دریافت کرده باشند.»

یک وابسته مطبوعاتی که خودش را با نام مستعار «اولکسی» معرفی کرد به روزنامه لوتامپ درباره دلایل پشت این ممنوعیت گمانه زنی کرد: «یا اینکه ستاد کل ارتش اوکراین قصد دارد مشکلات نظامی و به ویژه تلفات جنگی در چند جبهه که ما را متاثر ساخت را پنهان کند یا اینکه یک عملیات بزرگ در سکوت تدارک دیده می‌شود.»

به نوشته لوتامپ، اخیرا ارتش اوکراین در جریان ضد حمله خود که مدتها بر سر آن رجزخوانی و از اوایل ماه ژوئن آن را آغاز کرد، متحمل تلفات متعددی شده و قوای اوکراینی نتوانستند به صفوف دفاعی روسیه نفوذ کنند. در مطلب این نشریه سوئیسی تصریح شد، اگر چه دولت اوکراین از کسب «فتوحات ارضی» نظامیان این کشور حرف می‌زند، اما این به اصطلاح دستاوردها در مقایسه با دفاع مستحکم نیروهای روس و اراضی که کی‌یف هنوز به دنبال «آزاد کردن» آنهاست ناچیز هستند.

به نوشته این روزنامه سوئیسی، این نخستین بار نیست که کی‌یف کاملا سفر خبرنگاران به مناطق جنگی را ممنوع می‌کند و مقامات اوکراین در سپتامبر 2022 در جریان به اصطلاح «حمله‌ای برق آسا» در منطقه خارکیف نیز حضور خبرنگاران در مناطق جنگی را ممنوع کردند.

در گزارش روزنامه لوتامپ آمده است: «ستاد کل ارتش اوکراین حالا به روی نیروهایی که اخیرا بسیج شدند و آنهایی که تجربه جنگی بیشتری دارند برای جبران تلفات، تقویت قوا و تقویت شدت حملات حساب باز می‌کند. این ها نیروهایی هستند که در لهستان، آلمان و بریتانیا آموزش دیده‌اند.»

یک نظامی اوکراینی که در لهستان آموزش دیده است به این نشریه سوئیسی گفت، هفته‌های آینده «تعیین کننده و بی رحم» خواهند بود.
https://jahannews.com/vdcdfj0jfyt0oo6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdfj0jfyt0oo6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *