سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۴

سوءاستفاده رسانه‌های ضدایرانی از یک خبر جعلی +فیلم

سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب: 848212
پخش شایعه‌ای تازه از ماجرای باغ نارنجستان شیراز و انعکاس آن توسط روزنامه فرهیختگان با استقبال رسانه‌های ضدانقلاب همراه شد اما طبق روایتی که مادر و دختر محجبه از ماجرای آن روز می‌گویند، کذب بودن این ادعا مشخص شد.
سوءاستفاده رسانه‌های ضدایرانی از یک خبر جعلی +فیلم
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، روز 10 مرداد فیلمی در فضای  مجازی پخش شد که در آن شاهد هجوم یک مرد به زنی محجبه و ضرب و شتم وی بودیم.

بعد از انتشار این فیلم و برانگیخته شدن احساسات کاربران شبکه های اجتماعی خبرگزاری قوه قضاییه از تشکیل پرونده و رسیدگی ویژه  و در نهایت بازداشت دو زن و شوهری که اقدام به ضرب و شتم بانوی محجبه کرده بودند خبر داد.

در روزهای گذشته متنی در فضای مجازی در مورد ضاربین بانوی امر به معروف در شیراز به صورت هدفمند منتشر شده که ادعا می کند بانوی آمر به معروف در ابتدا اقدام به ضرب و شتم فرد مکشفه کرده و پس از آن مورد حمله مرد ضارب (همسر وی) قرار می گیرد و در ادامه نتیجه گرفته بازداشت ضارب غیر قانونی است.

این ادعا که به نظر می رسد با هدف تبرئه ضاربین تهیه شده است پس از بازنشر در روزنامه فرهیختگان ابعاد تازه ای گرفت. اگرچه با توجه به سابقه  این رسانه بعید است سوء نیتی وجود داشته باشد و احتمالا انگیزه های چون جلوگیری از تضییع حق یا حتی متفاوت نمایی، دلیل انتشار آن بوده اما به هر جهت این متن یک طرفه به سرعت مورد استقبال رسانه های ضدایرانی قرار گرفت.
 
عکس| گزارش بی بی سی با استناد به خبر فرهیختگان 
 
 
عکس| باز روایت اینترنشنال استناد به مطلب فرهیختگان
 

پیگیری های خبرنگار فارس نشان می دهد این روایت صحت ندارد و اظهارات طرف مقابل، شاهدین ماجرا و مدارک مورد استناد مراجع قضایی، و لحن و ادبیات محترمانه آمرین به معروف خلاف آن را اثبات می کند.
 
 

با توجه به رسیدگی ویژه و خارج از نوبت به این پرونده به فاصله 20 روز پس از واقعه حکم دادگاه بدوی صادر شد.

بر اساس گفته‌ رئیس دادگستری استان فارس، در پروندۀ نارنجستان شیراز رأی بدوی مبنی‌ بر محکومیت ضارب به تحمل ۷۴ ضربه شلاق تعزیری، ۲ سال تبعید و ۵۰ میلیون تومان جزای نقدی بدل از حبس صادر شده که این رأی قابل تجدیدنظرخواهی است.
https://jahannews.com/vdccs4q4i2bq0i8.ala2.html
jahannews.com/vdccs4q4i2bq0i8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ما از یک نفر شکایت کیفری کردیم، فقط 2 ماه طول کشید تا شعبه ی رسیدگی کننده مشخص بشه
Iran, Islamic Republic of
کسانی که لجن پراکنی میکنند و برای اون وحشی حمله کننده اشک تمساح می ریزند به مراتب نامردتر و وحشی تر هستند.
Iran, Islamic Republic of
طبق قانون حجاب و عفاف که تصویب شده فقط پلیس اجازه فیلم برداری از بی حجاب را دارد و مردم عادی نباید با بی حجاب درگیر شوند
Iran, Islamic Republic of
حالا وظیفه‌ی قوه.ی قضائیه است که با نشریه ای که چنین دروغی منتشر کرده برخورد کند. .