دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱۴

بذرپاش: هفته دولت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی تقدیم مردم خواهد شد

سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۹
کد مطلب: 848206
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سال 1402 در بخش بانکی گشایش‌های خوبی صورت گرفته، اما هنوز رضایت کامل وجود ندارد، گفت: هفته دولت یکصد هزار واحد مسکونی شهری، روستایی و بافت فرسوده تکمیل و تقدیم مردم خواهد شد.
بذرپاش: هفته دولت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی تقدیم مردم خواهد شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نشست دیروز (دوشنبه، 30 مردادماه) با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: برحسب وظیفه در کمیسیون عمران مجلس حاضر شدیم تا به سؤالات نمایندگان در در خصوص میزان پیشرفت کارهایی که این روزها در دستورکار داریم توضیحاتی ارائه دهیم و درخواست‌های تقنینی و نظارتی خودمان را از آن‌ها مطرح کنیم.

وی افزود: در حوزه مسکن روستایی هدفگذاری مناسبی برای واگذاری زمین به مردم داشتیم، تمام تلاش‌مان این است که 500 هزار قطعه زمین در روستاهای کشور به مردم واگذار کنیم، این دستورکار جدید بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی است و از آخر این هفته ابتدا در استان خراسان رضوی، سپس قم و سایر استان‌ها این اقدام انجام خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: یکی از سیاست‌های ما این است که طرح‌های هادی روستاها که در برخی از روستاها دچار مشکل است، اصلاح و بازنگری شود.

بذرپاش خاطرنشان کرد: همچنین نظام فنی در حوزه ساخت و ساز مسکن روستایی نیازمند تجدیدنظر است و مبحث جدیدی در مقررات ملی ساختمان برای ساخت و ساز مساکن روستایی مطابق با تفاهم‌نامه‌ای که با بنیاد مسکن و با همکاری مرکز تحقیقات وزارت راه، ایجاد می‌شود؛ امیدواریم حضور بنیاد مسکن در حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده نیز شتاب بیشتری پیدا کند.

وی در رابطه با اقدامات صورت گرفته در زمینه ساخت مسکن، افزود: برای ساخت یک میلیون و 480 هزار واحد مسکن ملی اقداماتی انجام شده و الحاق زمین به محدوده‌های شهری با سرعت بیشتری در حال انجام است، اما از این جا به بعد کار کمی دشوارتر خواهد شد، چرا که عموم زمین‌ها دارای معارض بوده و انجام فرآیندهای الحاق زمان بیشتری نیاز دارد، چرا که الحاقات زمین‌های آسان‌تر انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: از این پس با تزریق منابع مالی به طرح‌ها با روش‌های جدید تأمین مالی عملیات ساخت نیز سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد. عرضه زمین نیز در برای اجرای قانون جوانی جمعیت، گروه‌ساز، شخصی‌ساز و واگذاری زمین در روستاها در کنار ساخت انبوه‌سازی و ارائه تسهیلات برای خودِ مالکان اقدامات دیگری است که در حال انجام است.

بذرپاش خاطرنشان کرد: در سال 1402 در بخش بانکی گشایش‌های خوبی صورت گرفته، اما هنوز رضایت کاملی وجود ندارد. در تأمین و واگذاری زمین نیز پیشرفت‌های خوبی داشتیم و امیدواریم طی 7 ماه باقیمانده از سال، سرعت کار افزایش پیدا کند. در هفته دولت نیز صد هزار واحد مسکونی شهری، روستایی و بافت فرسوده تکمیل و تقدیم مردم خواهد شد.
https://jahannews.com/vdcfxcdcvw6dj0a.igiw.html
jahannews.com/vdcfxcdcvw6dj0a.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این 100هزار واحد مسکونی جزء کدام پروژه هاست ؟ تکمیل شده پروژه های گذشته یا پروژه های تازه انجام شده؟
Iran, Islamic Republic of
احتمالا مسکن مهر احمدی نژاده
Iran, Islamic Republic of
زحمت می کشید
Kyrgyzstan
میراث گذشتگان!!!
Iran, Islamic Republic of
یاد دکتر احمدی نژاد به خیر باشد
Iran, Islamic Republic of
آقای وزیر اطراف شهر قزوین تا دلتون بخواد زمین غیر زراعی برای خانه سازی هست همت کنید مردم صاحب خانه کنید نگذارید آپارتمان در قزوین متری ۸۰ م بشه
Romania
به کی میدید ؟
Iran, Islamic Republic of
این عدد فقط ۱٠٪ وعده اقای رییس جمهور است .
United States
۱۰ درصد کدومه؟ همش مربوط به پروژه های مسکن مهره که زمان حسن روحانی متوقف شده بود!
Iran, Islamic Republic of
از یک میلیون رسیدید به ۱۰۰ هزار ???
فهیم
Romania
دلاور قرار چه بود و چه شد ....؟
Iran, Islamic Republic of
وعده ی سالی یک‌میلیون پس چی شد؟
Iran, Islamic Republic of
والا من ۱۲ساله یه زمین توی مسعودیه با هزار امید خریدم که یه روزی خونه بسازم و از مستأجری دربیام بعد از این همه مدت میگن خارج از طرحه
Iran, Islamic Republic of
این 100 هزار واحد مسکونی به همت و تدبیر و پیگیری های جناب دکتر نیکزاد تحقق یافته.